Innovatums inkubatorföretag Trilo utvecklar appar för att barn ska se sambanden mellan ljud och bokstav och på så sätt knäcka läskoden.

200 000 nedladdningar i amerikanska App Store för Innovatums inkubatorföretag Trilo

Innovatums inkubatorföretag Trilo är ett prisvinnande appbolag som utvecklar pedagogiska spelappar för att lära barn att läsa och skriva. Apparna Trilo Stavar och Trilo Musik-ABC släpptes under sensommaren på AppStore i USA och har fått topprecensioner från några av de största recensionssidorna. Under fem dagar har företaget haft 200 000 nedladdningar i den amerikanska App Store.

– Vi har under två års utvecklingstid sett att motivation driver barns kunskapsinhämtning och att kombinationen spel och beprövad pedagogik är ett recept för framtidas lärande. Vi har följt Toca Boca’s succé och det är spännande att kunna bidra till barns läs- och skrivutveckling säger Linus Lundberg VD och bolagsgrundare.

Linus Lundberg, VD och grundare av Trilo, 0734220793, linus@trilospel.se

www.triloapps.com