Automationsdagen 2022

Automationsdagen 2022

Missa inte Automationsdagen - framtidens automationsteknik

Produktionstekniskt Centrum i Trollhättan bjuder på årets viktigaste arrangemang för automation och digitalisering inom tillverkningsindustrin.

Automationsdagen har arrangerats sedan 2014 och erbjuder en spännande blandning av föreläsningar, utställningar och demonstrationer. Till årets automationsdag kommer 23 utställare, både ledande leverantörer av automationsutrustning såväl som spännande start-ups och ca 250 deltagare från mer än 100 olika företag.

• Vi har medverkat i Automationsdagen under flera år, säger Anders Mejlvang, från Micro Epsilon Sensotest. Det här är bättre än en vanlig teknikmässa eftersom eventet är nischat och vi som möts här är intresserade av samma sak. Förutom bra mingel gillar jag mixen av seminarier och demonstrationer.
  • Nyttan med digitala tvillingar vid projektering - med Micael Amandusson, KUKA
  • Samverkan människa och kollaborativ robot i praktiken – med Johan Bengtsson, Göteborg Tekniska College
  • Förutsättningar för framgångsrik automation – med Martin Bjering, Randek Robotics

Under dagen presenteras bland annat användarvänlig robotprogrammering, samverkan mellan människa och robot samt de senaste resultaten från forskningen på Högskolan Väst. Här är ett axplock från några av dagens många intressanta föreläsningar om automation och digitalisering i tillverkningsindustrin:

-Vi ser fram emot att få träffa utställare och besökare som delar intresset för industriautomation och digitalisering, för att ta del av ny kunskap och varandras erfarenheter, säger Jan Oscarson, ansvarig Automationsdagens planeringsgrupp.

Läs mer om program och utställare här: Automationsdagen 2022

Anmälan sker till: anna.haglund@innovatum.se(meddela eventuella allergier, fika och lunch ingår)

Ankomst och registrering media: 08.00-09-00 (meddela ev. senare ankomst)

Väl mött!

Automationsdagen arrangeras av:
Produktionstekniskt Centrum
Högskolan Väst
IUC Väst

Produktionstekniskt Centrum (PTC) är en öppen samverkansarena och en test- och demomiljö för produktionsutveckling.

Automation. Digitalisering. Hållbarhet. Framtidens fabrik är under utveckling och behovet av hållbara lösningar ökar. Hos oss möts tekniker och ingenjörer från företag och högskolans studenter och forskare för att utveckla såväl nya tekniker och metoder som affärsmöjligheter och kompetens för att göra industrin mer hållbar, effektiv och framtidssäker