Gamla rävar möter nya stjärnskott

Risken är stor att Agnebergshallen i Uddevalla kommer att explodera av kreativitet den 14 maj då årets arrangörer av Take Off öppnar dörrarna för 600 besökare. - Det som förenar alla gäster är viljan att utveckla idéer och företag, säger Ann Uggla Flodin, rådgivare på Coompanion i Fyrbodal.

Arrangemanget genomförs av en rad företrädare för företagande- och näringslivsutveckling i Fyrbodal. Genom att varje part bjuder in ett antal gäster mixas olika åldrar, branscher och perspektiv.

Benny Lundin, från Företagarna, förklarar syftet med satsningen.

- Vi vill skapa förutsättningar för gamla rävar och nya stjärnskott att mötas och dessutom krydda med inspiration och kunskap.

Förutom att besökarna får chans att utbyta erfarenheter som rör företagande kommer det att bjudas på en hel knippe inspiration då Cattis Sandell - ägare av Träningsverket i Göteborg, berättar hur hon lyckats tiodubbla sitt antal kunder. Besökarna får också lyssna till Anders Nyqvist som blev årets entreprenör i turistnäringen 2007 och inspiratören Teo Härén- författare till en handfull böcker i kreativitetens tecken.

I upplägget ingår också mingel och gruppövningar för att sporra företagandet i Fyrbodalsregionen. De 15 arrangörerna har alla gedigen erfarenhet av att driva företagsutveckling och att genomföra riktade aktiviteter.

- Innehållet i programmet kommer att handla mycket om att våga lyssna till sina drömmar och att våga vara företagsam! Så det kommer att vara både en inspirerande dag och en dag till konkret nytta för att stärka, eller förnya, relationer mellan skola och näringsliv, säger Charlotte Lindeberg från Svenskt Näringsliv.

För mer information kontakta Emelie Hanson, 0520-22 31 25, 0733-58 22 82.

Arrangörer:

• Marknadsföreningen Minälv: Petra Johnsson 0520-893 02