Från vänster Edwin Flataunet (medgrundare Altpocket), Andreas Westerberg , Christian Ander, Jonathan Svensson (medgrundare Altpocket), och Sergej Kotliar.

Kryptovalutaprofiler investerar i Altpocket från Innovatum

Christian Ander, Sergej Kotliar och Andreas Westerberg investerar 1,2 miljoner kronor i det västsvenska startupbolaget Altpocket från Innovatum.

Altpocket har skapat en social plattform för personer som investerat i olika kryptovalutor.
Nu väljer Christian Ander, grundare av BT.CX, tillsammans med Sergeij Kotliar, grundare av Bitrefill och affärsängeln Andreas Westerberg att investera i bolaget.

- Altpocket har en fantastisk plattform och timingen för tjänsten är perfekt. Det kommer bli mycket roligt att arbeta med grundarteamet för att skala tjänsten globalt, säger Christian Ander.

- Det känns superkul och ett steg i rätt riktning. Det är helt rätt personer vi får in i bolaget, säger Jonathan Svensson, medgrundare till Altpocket.

Investeringarna kommer i första hand användas till att kunna växla upp tempot och för att inom kort lansera en premiumversion av plattformen.

- Målet är att få ut en premiumversion på marknaden så snart som möjligt. Vi kommer påbörja rekrytering av fler utvecklare direkt, säger Jonathan.

Redan i julas gjordes en pre-sale där medlemmar i Altpockets community gavs möjlighet att förköpa premiumlicenser. En förhandsförsäljning som gav ett positivt utslag.

- På bara några timmar sålde vi slut på licenser till ett värde av 63 000 dollar, säger Jonathan.

Altpocket är sedan 2017 en del av Innovatums Startup inkubator i Västsverige.

Kontakt Altpocket:
Jonathan Svensson - CEO