Kungen besöker Innovatum 26 september

Medier är välkomna på de aktiviteter som är angivna nedan. Anmälan ska ske till PR-ansvarig Elin Krusell Sandh senast tisdag den 25 september. Närvarande personer från media ska ta med presslegitimation.

8.50 – 9.00        Mottagande vid Saabs bilmuseum.

Närvarande: Landshövding Lars Bäckström, Tore Helmersson (VD Innovatum AB), Paul Åkerlund (kommunstyrelsens ordförande), Margareta Hallin (VD Innovatum Science Center AB), Peter Bäckström (museiintendent)

Plats: utanför Saabs bilmuseum, Åkerssjövägen 18, Trollhättan

9.50 - 10.00      Överlämning av gåva från Saabs Bilmuseum

Plats: Saabs bilmuseums entré, Åkerssjövägen 18, Trollhättan

11.45 – 11.55   Kungen besöker Innovatums Science Center

Plats: Innovatums Science Center, Åkersjövägen 16, Trollhättan

För mer information kontakta

Elin Krusell Sandh, PR-ansvarig Innovatum 0520-289 302, 0736-229 880, elin.krusell-sandh@innovatum.se

Innovatum är ett utvecklingscentrum där lärande insikter och kunskaper byggs upp mellan näringsliv, forskning, utbildning, enskilda innovatörer och allmänhet. Med ett öppet sinne och en tillåtande attityd vill vi skapa de bästa möjliga förutsättningar för nytänkande och göra skillnad för de som vill utvecklas hos oss.