Statssekreterare Håkan Ekengren besöker Innovatum

Torsdagen den 31 oktober besöker statssekreterare Håkan Ekengren Innovatum.

– Besöket är en uppföljning av tidigare diskussioner och sammanställningar som vi har gjort med anledning av den utökade satsningen som Innovatum fick efter Saab Automobiles konkurs 2011, säger Peter Zienau, VD Innovatum.

– Satsningar på forskning, utveckling och innovation är avgörande för att företagen inom det västsvenska fordonsklustret ska kunna stärka sin konkurrenskraft och skapa nya jobb. Utvecklingen i Trollhättan är intensiv och sjuder av många nya initiativ. Det ska bli intressant att höra närmare om allt detta, säger statssekreterare Håkan Ekengren.

Med anledning av besöket inbjuds media att ställa frågor till statssekreterare Håkan Ekengren
klockan 13.30–14.00, i byggnad 73, Innovatum, Nohabgatan 18A, 461 29 Trollhättan.

Anmäl er till elin.krusell-sandh@innovatum.se

Elin Krusell Sandh, PR-ansvarig Innovatum,
0520-289 302, 0736-229 880

Innovatum är ett utvecklingscentrum där lärande insikter och kunskaper byggs upp mellan näringsliv, forskning, utbildning, enskilda innovatörer och allmänhet. Med ett öppet sinne och en tillåtande attityd vill vi skapa de bästa möjliga förutsättningar för nytänkande och göra skillnad för de som vill utvecklas hos oss.