REAL TECHNIQUES - SKINIMALIST PREP TOOLS

Real Techniques® lanserar deras första serie med förberedande hudvårdsverktyg som boostar din rutin och ger dig en perfekt bas för en felfri och mer långvarig makeup.
Säg adjö till svullen, trött och matt hud, säg hej till pigg, slät och strålande hud, redo för makeup. I Skinimalist serien ingår 5 verktyg som rengör, exfolierar, behandlar och förbereder din hud.

Makeup Remover Pads rengör och tar effektivt bort smuts, olja och smink utan starka kemikalier. De återanvändbara mjuka tyg- padsen är dubbelsidiga för snabb och enkel sminkborttagning.
Rek. Pris 159 SEK

Face and Brow Razors är rakblad för ansikte och ögonbryn som tar bort oönskade fjun och döda hudceller. Resultatet blir en jämn och slät hy där makeupen håller längre.
Rek. Pris 149 SEK

Cryo Sculpt Facial Roller hjälper till att lugna irritation och dra ihop porerna för ett fräscht, strålande utseende. Börja dagen med att släppa spänningar och minska puffighet för definierade drag. Används gärna tillsammans med ögon- och hudvårdsprodukter för att släta ut fina linjer.
Rek. Pris 239 SEK

Priming Jar Brush med avsmalnande borsthuvud jobbar in primer jämnt över huden för att sudda ut porer och fina linjer. För en jämn applicering av makeup med minskad risk för att sminket lägger sig i veck. Använd skopan för en mer hygienisk applicering.
Rek. Pris 159 SEK

Face + Eye Jar Brush Duo applicerar jämnt och smidigt serum, krämer och oljor för att återfukta huden. Förbereder huden för en jämn applicering av foundation och för att förhindra att sminket lägger sig i veck. Använd skopan för en mer hygienisk applicering.
Rek. Pris 189 SEK

Återförsäljare: Åhléns, Kicks, H&M, Lyko.se

Alla verktyg från Real Techniques passar alla hudtyper.

Real Techniques distribueras av Aspire Brands som är ett strategiskt distributionsföretag inom skönhet. I Aspire Brands portfölj finns flera internationella och framgångsrika varumärken som Batiste, Real Techniques, Tangle Teezer, Isle of Paradise, EcoTools, Noughty m.fl.

Genom samarbete med Innovedia tillhandahålls bildbank och nyhetsinformation för Aspire Brands. För frågor, produktbilder och fullständig Press Release se nedan eller kontakta Isabella Wiklander på: isabellawiklander@innovedia.co