Öppet hus i Game-changing Center - utveckling av framtidens logistik.

Game-changing Center, öppet hus i hub för framtidens logistik i Lidköping

– Vi har fått frågor från nyfikna Lidköpingsbor om vad det egentligen är som händer innanför väggarna i den gamla industrilokalen på Strandgatan. Så nu bjuder vi in till öppet hus på Game-changing Center.

Björn Paulsson är tillsammans med Øystein Rønningen ägare av logistikbolaget InQuire som just flyttat in i sitt nya moderna kontor på Game-changing Center. Björn och Øystein driver även Game-changing Center.

– Tanken är att centret ska utvecklas till en hub för utvecklingen av framtidens logistik. Vi vill erbjuda innovatörer, entreprenörer och nytänkare kring hållbara leveranser och transporter, en mötesplats för inspiration, seminarier och tankeutbyte, menar Øystein.

– Och alltid med full transparens, fyller Björn i. Hos oss ska man våga dela sina tankar. Här ska man inte mötas som konkurrenter, utan som kreatörer. Sen kan man åka hem och göra affärer av de bästa idéerna som konkurrenter.

Andra bolag som redan har sina kontor och tankesmedjor i Game-changing Center är Sicopa, BEV-R och Truck Trust.

Lördagen den 13 maj mellan 11–14 bjuds allmänheten in till Öppet hus till Game-changing Center på Strandgatan 40 i Lidköping.

Regioner

InQuire:s löfte till marknaden är att ligga steget före alla andra. Arbete att utveckla en ännu bättre lösning vill aldrig avstanna. I vårt löfte ligger en oupphörlig nyfikenhet och vetgirighet att ta nästa steg, att flytta fram positionerna för en hållbar logistik.

InQuire lovar Game-changing Logistics.

InQuire designar, upphandlar, implementerar och driftar hållbara digitala logistikplattformer i Nordeuropa. InQuire grundades i 2010 och kombinerar det snabbväxande området för GreenTech och LogTech med outsourcad operativ drift av leveransplattormar. Ett företag som genom planering, utveckling och en affärsmodell utan mellanled i många fall sänker uppdragsgivares logistikkostnader med 20-40 procent.

Med hjälp av InQuires unika modell IQPL drivs löpande verksamhet på ett kostnadseffektivt och hållbart vis, samtidigt som det läggs stor kraft på utveckling. Det sparar pengar, förbättrar kundupplevelsen och bidrar till social och ekologisk hållbarhet.

Öystein Rönningen

Presskontakt CCO and Game-changing enabler Sales and commercials +46 (0)70 764 0270 LinkedIn Öystein Rönningen

Relaterat innehåll

InQuire gör handel klimatanpassad, attraktiv och mer lönsam genom hållbar logistik.

Sedan starten år 2010 har InQuire arbetat med hållbara leveranslösningar – ofta genom att ta ansvar för hela den operativa driften. I de flesta fall sänker man uppdragsgivarens totala logistikkostnader, ökar leveransservice, minskar varuflödenas miljöpåverkan samt förbättrar chaufförernas arbetssituation. Med kontor i Helsingfors, Oslo, Stockholm Göteborg och huvudkontor i Lidköping är man idag en nordisk aktör med cirka 60 anställda.
InQuire ska genom spetskompetens, transparent affärsmodell, kundanpassat logistiksystem och ett nära samarbete med leveransintensiva kunder, vara den ledande aktören i Norden på transportlogistik utifrån ekonomisk, ekologisk och social hållbarhet.

InQuire - Game-changing logistics
Strandgatan 40