INRs nya möbelserie AIR: Traditionella hantverksmetoder i modern kontext

INRs nya möbelserie AIR: Traditionella hantverksmetoder i modern kontext

Vad kan få en småländsk möbeldesigner att bli så där själaglad så att det alldeles spritter i kroppen? Prova att be honom skapa en ny möbel sprungen ur sitt eget hantverkarhjärta. Låt honom verka i fred och knacka på ett år senare. Vi testade och här ser du resultatet: en exklusiv möbelserie skapad utifrån traditionella hantverksmetoder i modern kontext.

AIR förenar traditionella hantverksmetoder med moderna krav på rymlig förvaring, lång hållbarhet och smarta tillval såsom sensorstyrd belysning i och under kommoden. AIR kommer i två distinkta utföranden: AIR Wood och AIR Solid.

AIR Wood

AIR Wood med helfront och fingerskarvad innerlåda och sidoförvaring i massiv ek. Mattlackerat ekfanér på stomme och front ger möbeln en obehandlad känsla och naturliga skiftningar som du kommer att upptäcka när du sveper handen över ytan.

Dark Oak är betsad ek bruten i vår egen kulör.

Natural Oak med matt lack bidrar ger en känsla av obehandlat trä.

Innerlådan i massiv ek med sina utsökta fingerskarvade detaljer kommer alltid i Natural Oak. Här AIR Wood i Black Oak.

AIR Solid

Minimalistiska AIR Solid ger en skön och luftig känsla till badrummet. Välj mellan vit och valfri NCS till AIR Solid Kommoden med två lådor.

AIR Unlimited: Bygg din egen möbel med måttanpassad bänkskiva

För första gången i INRs historia erbjuds du även möjligheten att skapa din egen möbel med måttanpassad bänkskiva med hjälp av ett visualiseringsverktyg Möbelverkstan på inr.se. Kombinera fria units i 40, 60 och 80 och se din egen ikoniska badrumsmöbel växa fram. Önskar du skapa din egen platsbyggda badrumsmöbel för en befintlig nisch som är bredare än totalmåttet för kombinerade units, så går det att beställa passbitar i samma fanér eller färg som din kommod. Dessa skär din hantverkare enkelt till vid installation, för perfekt passform i din nisch. Bänkskivan anpassas efter valfri längd upp till 2400 mm- med eller utan hål för blandare.

Läs mer om AIR Unlimited

Om designern

Designteamet på INR med Henrik Gustavsson i spetsen har skapat en ny möbelserie som andas hantverk och högsta kvalitet ned i minsta beståndsdel.

Möbeldesignern Henrik Gustavsson har mångårig erfarenhet från traditionellt småländskt möbelhantverk med flera möbelikoner i portfolion från bland annat Voice, Aspen och numera INR Iconic Nordic Rooms.