INRs nya statementdusch EDGE: Ikonisk duschdesign utan kompromisser

INRs nya statementdusch EDGE: Ikonisk duschdesign utan kompromisser

EDGE är en kompromisslös duschserie med sofistikerat inramade detaljer som imponerar på såväl design- som teknikälskaren. Med duschdesigner Robert Heimbro i spetsen lanserar INR nu sitt nya flaggskepp bland duschväggar – en morgondagens duschikon som tillför något helt nytt till duschmarknaden.

Robert berättar om sin vision:

- Vi såg en oemotståndlig men tuff utmaning i att skapa INRs egen variant på den populära ramduschen. Som marknadsledare har vi alltid ögonen på oss och vi visste att duschväggen som vi skissade på skulle behöva överträffa allas förväntningar med råge. Både våra och omgivningens förväntningar var från start skyhöga.

Duschhörna EDGE 12

Teamet satte sig vid ritbordet fast beslutna att skapa nästa generations ramdusch, utan kompromisser. Men duschprojektet – som snabbt fick det passande arbetsnamnet EDGE – visade sig som befarat snabbt bli ganska komplext. Att få plats med alla de önskade funktionerna och att nå den önskade tekniska höjden, samtidigt som duschväggen skulle upplevas slimmad och sofistikerad för ögat, visade sig oerhört svårt.

INR EDGE duschvägg med den svarta profilen Onyx

INR EDGE duschvägg med profilen Stone

I mer än två år skruvade Robert med kollegor varv efter varv på den invändiga mekaniken för att till slut hitta det gyllene snittet mellan design, funktion och teknik.

- Vi ville skapa en morgondagens duschikon och absolut inte nöja oss med endast enkla modeller med glas i fasta mått, utan kunna förse marknaden med en komplett serie måttanpassade lösningar för både nisch och hörna. Det finns en oerhörd tillfredsställelse i att lyckas få plats med något så tekniskt komplext i en så avskalad och minimalistisk form. Vi är extremt nöjda med resultatet. Vad vi med blotta ögat kan se är en bråkdel av alla de detaljer och finesser som finns gömda bakom det synliga.

EDGE 20 Plus med glaset Sway

EDGE ger dig

• Flera hörn- och nischlösningar i såväl fasta som måttanpassade storlekar.
• Högre standardhöjd, 2150 mm. Finns även för golv till tak.
• 6 mm härdat glas i flera varianter, bland annat nya retroglaset Sway
• Ram i anodiserad aluminium i färgerna Onyx och Stone
• Dolda lister som är enkla att byta

Om designern

Robert Heimbro fd Germundsson är produktdesigner och har formgivit många spännande och nydanande produkter, bland annat ’The Lamino Bike’ för Swedese. Nu syns han som frontfigur i INRs duschdesignteam för nya duschserien EDGE.

Om EDGE

EDGE är en kompromisslös duschserie med sofistikerat inramade detaljer som imponerar på såväl design-som teknikälskaren. Bakom den slimmade designen –dolt för ögat på ett genialiskt vis –finner vi duschmekanik med en precision som saknar motstycke. EDGE utgör duschvärldens gyllene snitt mellan design, funktion och teknik med en estetisk och oerhört elegant inramning –snäppet högre än standarden. Allt för att ge dig en sublim duschupplevelse.

I serien finner du modeller för nisch och hörna i såväl fasta som måttanpassade storlekar. Välj mellan ram i anodiserad aluminium som drar åt rostfritt och matt svart samt flera glas. Titta gärna lite extra på glaset Sway–ett räfflat glas som ger badrummet en kaxig och nutida retrokänsla och som finns enbart till EDGE. Kombinera med mattsvart Onyx eller exklusiva Stone som båda bidrar med mycket personlighet till badrummet.

För mer information kontakta:

Robert Heimbro, Product designer, robert.heimbro@inr.se