INR lanserar ny varumärkesplattform: Skandinaviska badrum

INR lanserar ny varumärkesplattform: Skandinaviska badrum

Med sikte på att stärka sin position inom design och tillverkning av högkvalitativ, svensktillverkad och hållbar badrumsinredning – som lovar en enklare vardag med mer tid över till annat – släpper INR i dagarna sin nya varumärkesplattform. Och i anslutning till detta en ny visuell identitet som placerar INR mitt i det skandinaviska badrummet.

INR är sedan trettiofem år tillbaka en av Nordens ledande aktörer inom badrum. Under varumärket INR Iconic Nordic Rooms samlades år 2017 den skånska duschtillverkaren INR och den småländska möbeltillverkaren Aspen. Nu tar bolaget nästa kliv – tar tillbaka INR – och renodlar sin identitet för att ännu bättre matcha den skandinaviska designen i produkterna och erbjudandet på marknaden.

Inspirationen till den nya identiteten är hämtad inifrån organisationen och är ett naturligt steg i förädlingen av varumärket. Kristian Olsson, Head of Marketing and Innovation och chef över INR Inhouse i Malmö som står bakom arbetet, berättar vad som föranlett förändringsarbetet:

- Våra interna kärnvärden handlar mycket om sunt förnuft och vi ser oss själva som ganska enkla och jordnära individer som gärna utmanar och förenklar det som är komplicerat. När det gällde vår visuella identitet kände vi att det fanns en del vi kunde förbättra, samtidigt som vi ville ta ett steg närmare det skandinaviska uttrycket i färg, form och bild.

Om INR

Ladda ner officiellt Brandkit