INR spetsar till sin nordiska marknadsavdelning: Så ska nya inhouseteamen CREATIVES och GROWTH främja tillväxt för Iconic Nordic Rooms

Pressmeddelande -

Sedan 2018 har marknadsavdelningen på INR Iconic Nordic Rooms – en av Nordens ledande aktörer inom design och tillverkning av högkvalitativa, svensktillverkade duschväggar och badrumsmöbler – valt att arbeta nästan uteslutande inhousebaserat. Tack vare personal med spjutspetskompetens i kombination med korta beslutsvägar inom organisationen, uppnås momentum som gynnar både kunder och slutkunder. Nu vässar man klorna ytterligare och skapar två team i teamet.

Inför hösten 2021 väljer bolaget att spetsa till sin sju man stora nordiska marknadsavdelning ytterligare och skapar två team inom teamet med var sitt fokus: Creatives och Growth. I täten för var sitt team ser vi Maria Palm och Maiju Hägglund, som med sitt starka driv och mångåriga kompetens ska serva marknaden och kunderna på bästa vis framåt.

Maria Palm, verksam inom bolaget sedan 2007, tar rollen som Creative Marketing Manager och kommer att leda ett team med fokus på varumärke, content, webb och produkt.

- Vi ser en ökad efterfrågan på bra content både från våra kunder men också från marknaden i stort och kommer att arbeta ännu mer fokuserat på att skapa just detta. Samtidigt får vi möjlighet till tätare samarbete med vår produktutveckling vilket kommer att blåsa liv i vår kreativitet, säger Maria.

Maiju Hägglund, som arbetat i bolaget sedan 2017, tar rollen som Growth Marketing Manager och kommer att arbeta för att främja tillväxt inom befintliga och nya kanaler och marknader – framför allt med fokus på sociala medier, strategiska samarbeten och säljfrämjande aktiviteter.

- Det ska bli jättespännande att få sätta tänderna i en ny roll och arbeta bredare strategiskt och mot samtliga marknader. Vi har ett roligt uppdrag framför oss och kommer att göra vårt yttersta för att möta marknaden, såväl på det relationella som på det digitala planet, säger Maiju.

Johan Nyman, Nordic Head of Sales and Marketing, ser positivt på förändringen:

- Jag är övertygad om att vi tack vare vårt nya arbetssätt kommer att nå högre kreativ höjd på vårt innehåll och kunna arbeta ännu mer framåtlutade än vad vi gör idag mot nya spännande projekt och digitala möjligheter, både mot konsument och återförsäljare.

Marknadsavdelningens nya roller träder i kraft omgående.

För mer information kontakta:

Johan Nyman, Nordic Head of Sales and Marketing, johan.nyman@inr.se

Maria Palm, Creative Marketing Manager, maria.palm@inr.se