Så skapade skidskytte­stjärnan Johannes Thingnes Bø sitt drömhus med badrum i olika stilar

Pressmeddelande -

För en av vår tids mest betydande skidskyttepersonligheter – som ödmjukt berättar att han nog uppnått det mesta han någonsin drömt om – fanns det ännu en dröm kvar att uppfylla: att skapa och inreda sitt drömhus. Huset i norska Kongsvinger stod klart i juli 2022 och här stortrivs Johannes och familjen vars vardag är ett evigt pusslande med fokus på träning och kvalitetstid som familj.

Att planera och inreda det nya huset tog tre år och var ett väldigt krävande projekt. Johannes och hans fru Hedda var delaktiga i hela processen och kan nu äntligen pusta ut och njuta av hemmet med familj och vänner.

I den stora villan i betong med träpanel och utsikt över Glomma med omgivande skogar, ryms flera badrum inredda i olika stilar och för olika ändamål. Till väggarna i master bathroom valde Johannes och Hedda en keramikplatta med marmorlook i vitt och till golvet en mörk platta med vitt mönster. Tillsammans ger de en häftig inverterad effekt till vilken de valde två kommoder från INRs limiterade möbelserie GRAND Walnot.

GRAND Walnot 2 x 100 cm med specialbeställd bänkskiva värmer och imponerar.

Skräddarsydd duschlösning i ARC Frame-serien.

Handdukstork LINE

Bakom det transparenta, specialbeställda glaspartiet med dörr hittar vi badrummets badkar som är klätt i samma marmor som rummets väggar. En praktisk och stilren rum i rum-lösning som ger en ombonad känsla och som håller både vattnet och den sköna värmen på plats. Glasväggen i 8 mm glas kommer från INRs ARC Frame-serie. I samma utrymme har Johannes låtit installera två LINE handdukstorkar.

Husets interiör har en behaglig atmosfär med varma toner, trä och betong.

Hållbara val

I familjebadrummen går färgskalan åt sand och naturens grå toner. Även här valde Johannes och Hedda både duschlösningar, kommoder och spegelskåp från INR. Fokus i dessa badrum är på den praktiska användningen med flera små barn i hushållet och allt vad det innebär med tvätt och tandborstning på löpande band. Just det där att badrummet och inredningen ska hålla länge är viktigt och paret lade mycket tid och kraft på att hitta de bästa produkterna. Duschväggen kommer från INRs serie ARC Original.

Kommod GRAND Solid och spegelskåp STAGE.

Duschdörr ARC Original

Gästbadrum med stark identitet

Medan ångan var på topp passade Johannes och Hedda även på att planera och inreda gästbadrummet. Här ville de skapa något som avvek från de övriga badrummen i både stil och känsla. De valde en häftig kommod i marmor till ett schackrutigt golv och blandare i guldtoner. Till detta duschväggen ARC 4 Frame från INR.

Läs hela reportaget om Johannes drömhus
: inr.se/iconic-by-johannes

INR – Iconic Nordic Rooms