Dietisternas Riksförbund ny samarbetspartner till En Frisk Generation

Dietisternas Riksförbund (DRF) blir ny samarbetspartner till En Frisk Generation. I samarbetet kommer DRF att bidra med kunskap och kompetens kring bra och hållbar mat genom hela livet.

DRF är representerade i En Frisk Generation kunskapsråd Mat och kommer att sprida kunskap genom utbildning och föreläsningar.

Dietisternas Riksförbund är en professionsförening som samlar Sveriges legitimerade dietister. DRFs medlemmar arbetar mot visionen ”Hållbar nutrition för hälsa genom hela livet”, som inkluderar hur alla människor har rätt att tillgodose sitt energi- och näringsbehov. Vi anser därmed att god nutrition och hälsa är en mänsklig rättighet, oavsett vem eller hur gammal man är eller var man bor.

Vi är glada att DRF vill engagera sig i arbetet för en mer jämlik hälsa ihop med oss på En Frisk Generation.

För mer information kontakta Michelle Nyström, metodansvarig En Frisk Generation michelle@enfriskgeneration.se eller dietisternasriksforbund@drf.nu

• hälsa
  • drf