Laureus Sport for Good utvecklar "Sports for Development"-sektorn i Sverige ihop med En Frisk Generation

Laureus Sport for Good och Svenska Postkodstiftelsen lanserade tidigare i år "Swedish Sport for Development Accelerator Programme", ett initiativ som ska boosta Sports for Development-sektorn i Sverige. Sex organisationer har valts ut att vara med i programmet och En Frisk Generation är en av organisationerna.

"Det här betyder att vi kan få stöd i utvecklingen av organisationen och i att bygga en struktur för den ökade efterfrågan som finns på våra program. Det är en unik möjlighet att också sätta oss och andra organisationer i sektorn på kartan" säger Janna Hellerup Ulvselius, generalsekreterare på En Frisk Generation.

Programmet kommer att pågå under ett år och innehålla flera olika delar - organisationsutveckling, forskning och nätverk. De fem övriga organisationerna som kommer att vara med i programmet är Bara VanligSparks Generation, Korpen, Fight for Zero och Norrköping Tillsammans

Läs mer om initiativet - Swedish Sport for Development Accelerator Programme | Laureus

• svenska postkodstiftelsen
  • laureus