Gå direkt till innehåll
Citadele inleder samarbete med Insurely och förbättrar sitt försäkringserbjudande

Pressmeddelande -

Citadele, en av Baltikums största banker och ledande inom kundservice inom banksektorn i Baltikum, tar nu klivet mot ännu bättre kundservice genom att integrera Insurelys teknik för att utveckla sitt försäkringserbjudande och därmed ge sina kunder en förbättrad och helt digital försäkringsupplevelse.

Med Insurelys teknologi kan Citadele erbjuda sina kunder en översikt över sina befintliga försäkringspolicys från olika försäkringsgivare på ett ställe med möjligheten att utforska nya erbjudanden.

"Vårt samarbete med Citadele är ännu ett bevis på den påverkan som open finance har över hela Europa. Att kunna hantera sina försäkringar direkt i sin bankapp är en efterlängtad tjänst för konsumenter som ger dem en central plats för alla sina finansiella ärenden. Genom våra open finance lösningar kan vi ge Citadele åtkomst till försäkringsdata i realtid och därmed effektivisera Citadeles interna processer och ge deras kunder förbättrade försäkringstjänster.” säger Dadmehr Fatehi, VP Banking & Fintech på Insurely.

“För oss på Citadele är enastående kundservice inte bara ett mål, det är en av våra mest grundläggande värderingar. Det viktigaste för oss är att överträffa förväntningar, erbjuda personlig rådgivning och att bygga långvariga relationer, något som blir viktigare och viktigare i denna digitala era. Vi är stolta över vårt partnerskap med Insurely och ser fram emot ett nära samarbete när vi fördjupar oss i att göra våra försäkringserbjudanden mer digitala och användarvänliga.” säger Rūta Ežerskienė, Chief Baltic Retail Commercial Officer, styrelsemedlem hos Citadele.

Samarbetet belyser ett gemensamt åtagande till teknologisk innovation och kundcentrerade lösningar, samt en delad vision om att omvandla försäkringslandskapet i den baltiska regionen.

Regioner

Insurely erbjuder datadelning av försäkrings- och pensionsdata i realtid via API:er och användarvänliga lösningar för open finance med syftet att göra försäkring och pension mer tillgängliga och lättare att förstå. Insurelys tekniska lösningar ger försäkringsbolag och banker möjlighet att ge sina kunder ökad inblick och kunskap om sina försäkringsavtal och tjänstepensioner. Insurely grundades 2018 med visionen om att göra försäkring mer tillgänglig och begriplig, för alla.

Läs mer på www.insurely.com

Mikaela Hamrén