Insurely blir ISO-certifierade inom informationssäkerhet

Insurely blir ISO-certifierade inom informationssäkerhet

Insurely erbjuder tekniska och innovativa lösningar inom open insurance och meddelar stolt sin ISO 27001-certifiering. Certifieringen återspeglar Insurelys åtagande att leverera den högsta nivån av dataskydd och säkerhet till bolagets nuvarande och framtida kunder.

ISO 27001 är en internationellt erkänd och omfattande standard för hantering av informationssäkerhet. Certifieringen bevisar Insurelys förmåga att identifiera, hantera och minska säkerhetsrisker för att säkerställa konfidentialitet, integritet och tillgänglighet för sina kunders data.

En ISO 27001-certifiering är en viktig milstolpe för ett bolag och försäkrar att Insurely uppfyller de högsta branschstandarden kring säkerhetskontroll och dataskydd, vilket skapar trygghet och förtroende för företagets åtagande att skydda samarbetspartners och kunders data.

”Då vi redan jobbar med flertalet banker och försäkringsbolag och därmed redan uppfyller höga informationssäkerhetskrav var det ett uppenbart nästa steg för oss att officiellt bli ISO-certifierade.Vi ser det som en självklarhet att skydda alla våra samarbetspartners data och förse dem med högsta gradens säkerhetsnivå”, säger Jesper Bränn,CTO på Insurely. ”Att uppnå ISO 27001-certifiering är ett bevis på vårt engagemang och våra ansträngningar att upprätthålla den högsta standarden för hantering av informationssäkerhet.”

Om Insurely
Insurely erbjuder datadelning av försäkrings- och pensionsdata i realtid via API:er och användarvänliga lösningar för open insurance med syftet att göra försäkring mer tillgänglig och lättare att förstå. Med hjälp av data och innovativ teknologi skapar Insurely en mer transparent och tillgänglig försäkringsmarknad. Insurelys tekniska lösningar ger försäkringsbolag och banker möjlighet att ge sina kunder mer insikt och förståelse över sina försäkringar. Insurely grundades 2018 med visionen om att göra försäkring mer tillgänglig och enklare att förstå, för alla.

För mer information, vänligen kontakta:
Mikaela Hamrén
mikaela.hamren@insurely.com

Regioner

Insurely was founded in 2018 with the mission of transforming the insurance industry with the commitment of creating a more open and transparent market by introducing innovative API's and user-friendly solutions for open insurance.

With the help of open data and cutting-edge technology, Insurely provides insurance companies and banks with solutions that enhance the experience for their customers. This allows them to gain a deeper understanding of their clients, leading to increased conversions and strengthened customer satisfaction while consumers are empowered to make better decisions about insurance by having a clearer understanding of the industry. The entire process is carried out in a seamless digital flow, with real-time data sharing, making it easy and efficient for everyone.

Mikaela Hamrén

Presskontakt PR Manager +46737543424