Komplettera SCADA-systemet

Komplettera SCADA-systemet

Komplettera ditt SCADA-system med enheter från Intab Flexible System. Enheterna är mångsidiga och kan också användas fristående.

Smart för användning inom till exempel industrin, vid processövervakning eller fastighetsautomation.

Med Intab Flexible System finns stor potential till avancerade mätningar på ett enkelt sätt.

Huvudenheten har åtta analoga ingångar, åtta digitala in-/utgångar och två reläutgångar. Systemet kan byggas ut med upp till 64 ingångar. Ingångarna hanterar analoga och digitala signaler med hög upplösning och hastighet.

Enheterna kan fungera antingen som en master eller slave via Modbus RTU. Ett 10/100 Mbps ethernetgränssnitt möjliggör dataåtkomst via webbläsare, FTP, generering av e-post (SMTP), SNMP och Modbus TCP.

Systemet har konfigurerbara analoga ingångar för termoelement, PT100, PT1000, spänning och ström. Varje logger har även två reläutgångar och åtta digitala portar som individuellt kan konfigureras som in- eller utgångar. Upp till 128 beräknade kanaler kan användas för att utföra operationer baserade på uppmätta värden. Systemet kan även signalera för upp till 32 larmhändelser, som kan generera att exempelvis e-post skickas. Trådlösa enheter finns som tillval.

Huvudenhetens minne kan utökas med hjälp av SD-kort. Tömning av mätdata sker enkelt genom anslutning av USB-minne. Tömning kan naturligtvis också ske genom nätverk eller USB-anslutning direkt till datorn.

Loggerns färgdisplay kan anslutas via kabel och då placeras på distans för exempelvis övervakning på utsidan av ett skåp eller rum.

Intab Interface-Teknik har ett brett utbud av dataloggers och fjärrmätare för många mätområden. Professionella lösningar skräddarsys för att passa varje enskild användare.