Logger för mätning av kraftiga stötar

Logger för mätning av kraftiga stötar

För mätning av kraftiga stötar finns nu nya MSR-165. Den nya batteridrivna dataloggern klarar bland annat att mäta +/- 200 g. Detta gör att sensorn fungerar utmärkt i tuffare sammanhang. Man kan även sätta gränsvärden så att loggern lagrar mätvärden över specifika nivåer.

Den robusta miniloggern kan sampla +/-200 g i 1600 Hz i tre riktningar, vilket gör att användaren kan se stötar detaljerat i samtliga riktningar. Det täta samplingsintervallet gör att inga snabba stötar missas. Det inbyggda minnet rymmer två miljoner mätvärden. Som tillval finns SD-kort för möjlighet att spara mycket stora datamängder.

Accelerationssensorerna för +/-15g sparar även 32 mätvärden innan stöten inträffat. Detta gör att användaren både kan se när stöten ägt rum och även identifiera exakt utveckling av händelsen.

Sensorer för mätning av temperatur, luftfuktighet, lufttryck och ljus finns som tillval.

Intab Interface-Teknik har ett brett utbud av dataloggers och fjärrmätare för många mätområden. Professionella lösningar skräddarsys för att passa varje enskild användare.

På Underhållsmässan i Göteborg hittar ni oss i monter C01:28.