Intellecta ökar satsningen på PR

Intellecta Communications AB har rekryterat Martin Ljungström, tidigare informationschef på Oracle Svenska AB, som ny ansvarig för bolagets tjänster inom PR och Corporate Communications. Martins huvuduppgift är att vidareutveckla Intellectas PR-erbjudande och därmed genom stärkt tjänsteinnehåll tillmötesgå ökad efterfrågan från befintliga och nya uppdragsgivare. Martin kommer även att ansvara för ytterligare rekryteringar av medarbetare inom PR-området. Intellectas koncernchef, Richard Ohlson, menar att satsningen är en del i Intellecta Communications strategi att vidareutveckla tjänsteutbudet och därmed skapa ytterligare värde för Intellectas kunder: - Vi är mycket glada över att Martin tackat ja till tjänsten som ansvarig för Intellecta Communications PR-tjänster. Genom vår satsning på PR stärker vi vår profil som ledande inom Corporate Relations och strategiska kommunikationstjänster, säger Richard Ohlson. Martin kommer senast från Oracle Svenska AB där han ansvarat för bolagets informations- och PR-verksamhet. Han har tidigare arbetat som PR-konsult på olika byråer och i egen verksamhet. Uppdraget att vidareutveckla Intellectas PR-verksamhet ser han som en spännande utmaning: -Intellecta har ett mycket starkt varumärke med långvariga kundrelationer. Jag ser fram emot att addera ytterligare värde för dessa och samtidigt bidra till Intellectas satsning på Corporate Relations. Stockholm, 22 maj, 2006 Intellecta AB (publ) För mer information kontakta gärna: Richard Ohlson, VD och tf koncernchef, 070-975 99 11, richard.ohlson@intellecta.se Johan Andersson, IR-ansvarig, 070-105 48 77, johan.andersson@intellecta.se Intellecta Communication, som ingår i börsnoterade Intellecta AB, är en av Nordens ledande kommunikationsbyråer. Vi bistår våra kunder med att förädla och få avkastning på sina varumärken, relationer och affärer genom effektiv kommunikation. Våra tjänster omfattar Corporate Relations (IR, PR), Branding & Design, uppdragstidningar, webbtjänster och produktionsbyråjänster. Vi är närmare 100 medarbetare i Sverige och Danmark och har en samlad byråintäkt i storleksordningen 110 MSEK.