Pressmeddelande -

Intercut Sverige AB presenterar Thiel Techniek som ny partner inom lagring och hanteringssystem för plåtar, rör och profiler.

Intercut Sverige AB utökar sitt produktsortiment med flexibla lagerhanteringssystem från holländska Thiel Techniek B.V. Företaget är ett dotterbolag i Smulders gruppen och har funnits sedan början av 1980-talet med representation i tiotal europeiska länder. Med över 15 000 installationer på den Europeiska marknaden, är det nu dags för Sverige.

Från hösten 2008 kan Intercut och systerföretaget Areg erbjuda den svenska marknaden kostnadseffektiva flödeslösningar genom Thiels lagerhanteringssystem anpassade för den individuella kundens behov.

Genom en välplanerad och organiserad plåtlagring kan företagen spara både tid och pengar samt minska skador på material. Alla lagersystem är modulbaserade med hög flexibilitet och utformade på ett sådant sätt att tunga material kan hanteras inom räckhåll för kran, lyftok eller truck.

Intercuts/Aregs VD Anders Pettersson kommenterar samarbetet med Thiel Techniek:
- Tack vare det nya avtalet kan vi erbjuda både våra befintliga och nya kunder ett bredare produktsortiment inom plåthantering. Långa ledtider, tunga lyft, skador på material och för lite fri golvyta är ofta vardagen för våra kunder. Nu hoppas vi kunna hjälpa kunderna med denna situation genom mer effektiv materialhantering.

Intercut Sverige AB/Areg AB
Anders Pettersson

Läs mer på www.intercut.se eller www.thiel.ws

För ytterligare information kontakta Anders Pettersson, VD för Intercut Sverige AB/Areg AB, tel. +46(0)85505 1202, email anders.pettersson@intercut.se ______________________________________________________________________________