STÅLMÄSSA HOS KALTENBACH

IPS hålls traditionellt vartannat år och har snabbt etablerat sig som den viktigaste mässan i sitt slag för stålbearbetande företag över hela världen. I år lockade mässan rekordmånga besökare! På dryga 3000m² hölls under fem dagar demonstrationer och presentationer av det senaste från 30 partnerföretag, varav Messer Cutting Systems, Hypertherm och Lissmac var några av Intercut's etablerade leverantörer på plats.
Årets tema ”Logistic Process Control”, samlade branchfolk från hela världen, över 40 länder fanns representerade.   Kaltenbach presenterade bl a världens snabbaste bandsåg - KBS 1051- som klarar att såga av en HEM400-balk på smått otroliga 1 minut och 40 sekunder! Som jämförelse kan nämnas att den tidigare snabbaste sågen HDM1432 gjorde samma jobb på 2 minuter och 50 sekunder. Dessutom visade Kaltenbach upp en helt ny svetsrobot för Steel Service Centers, en ny borrmaskin samt en ny plockrobot.

• Verkstadsindustri

Intercut Sverige AB - Din partner inom stål- och plåtbearbetning - från lagerhantering, logistik, skärning, kapning och borrning till efterbehandling. Vi är ett familjeföretag med största engagemang i våra kunder. Flera kända varumärken borgar för högsta tänkbara kvalité.

Anders Pettersson

Presskontakt VD 08 55051202