Semesterbostäder i Australien och Sydafrika lanseras av Interhome

Interhome, Europas ledande förmedlare av semesterbostäder, öppnar upp kontor i Australien, och introducerar semesterbostäder för uthyrning i bland annat Sydney, Melbourne, Brisbane, Perth, Port Douglas och Great Barrier Reef (Whitsundays).

I Sydney erbjuder Interhome lägenheter och hus i 3, 4 och 5-stjärnig standard. Här har man möjlighet att hyra en lägenhet med Sydneys Operahus och Harbour Bridge som backdrop. Närheten till Stora Barriärrevet gör Interhomes vackra lägenheter i Port Douglas till ett självklart val för alla som vill utforska regionens undervattensvärld.

Som ett ytterligare tecken på en expandering på mer exotiska destinationer öppnar Interhome också dörren till Sydafrika, och introducerar semesterbostäder i Kapstaden och Durban.

Att hyra hus eller lägenhet, som alternativ till den traditionella hotellvistelsen, innebär såväl ekonomiska som praktiska fördelar för resenären. Den flexibilitet som ett eget kök innebär är lockande för många, och möjligheten att kunna laga mat hemma gör stor skillnad i semesterkassan. Semesterbostäder med privat pool, öppen spis eller trädgård attraherar många, likaså valmöjligheten att boka en bostad med extra utrymmen för aktiviteter. Eftersom kostnaden oftast blir lägre ju fler man är i ressällskapet är det vanligt att släkt och vänner hyr ett stort hus tillsammans.

Samtliga 32 000 semesterbostäder kan bokas online på Interhomes hemsida www.interhome.se eller genom försäljningskontoret i Gamla Stan, Stockholm, telefon 08-216550, info@interhome.se.