Pressmeddelande -

Interlaced Influencers lanserar relationsskapande marknadsplats för influencers och annonsörer

För snart ett år sedan tog affiliatenätverket Adrecord till vara på kunskapen inom digital marknadsföring genom att bredda verksamheten med influencernätverket Interlaced Influencers. Nu fokuserar de på nästa steg - en marknadsplats där influencers och annonsörer möts för att göra upp om samarbeten med enbart några få klick.

Omfånget av influencer marketing exploderar. Dessvärre är utbredningen av digitala arenor där de olika parterna själva kan förhandla sig fram till samarbeten ännu inte lika stor. Baserat på efterfrågan från Interlaced Influencers räckvidd på 10 miljoner personer har de nu tagit fram en marknadsplats för nätverket.

- Efterfrågan efter en marknadsplats i konstant rullning är stor, där alla parter samtalar med varandra på ett effektivt och lätthanterligt sätt. För annonsörer blir även hanteringen av kampanjer enklare då de kan kontrollera mer själva och för influencers utbetalas ersättningen direkt efter slutfört uppdrag. Vi ser ingen anledning till att den viktigaste transaktionen ska behöva ta flera veckor som hos många av våra konkurrenter säger Carl Kling, ansvarig för marknadsplatsen.

Även om marknadsplatsen till största del är självgående, kommer den av kvalitets- och bekvämlighetsskäl att administreras av Interlaced Influencers.

- Vi kommer givetvis att behålla en översikt över hela processen. Detta för att upprätthålla en god kvalitet vad gäller leverans och ersättningar. Det viktigaste för oss är att alla parter känner sig trygga med de samarbeten som marknadsplatsen möjliggör.

Adrecords VD Jonny Elofsson ser också positivt på framtiden med den nya plattformen:

- Branschen är oerhört dynamisk och förändras från dag till dag. Med Adrecords erfarenhet kring marknadsföring och teknik som komplement till Interlaced Influencers kreativa förmågor så hänger vi med i branschens snabba rörelser. Det gäller att ständigt ligga i framkant.

Marknadsplatsen finns tillgänglig sedan några veckor tillbaka och både influencers och annonsörer har börjat samarbeta med varandra. Interlaced Influencers kommer även att fortsätta skräddarsy kampanjer på annonsörers efterfrågan precis som tidigare.

För ytterligare information kontakta:

Carl Kling, Account manager Interlaced Influencers AB, carl@interlaced.in, 076-038 98 62
Jonny Elofsson, VD Adrecord AB, jonny@adrecord.com, 070-388 79 88

Logos och pressbilder finns att hämta på www.interlaced.in/press

Interlaced Influencers AB
Fabriksgatan 54 A