​Intersport förlänger återigen med en av Stockholms största klubbar, Huddinge IF

Huddinge IF är en av de största fotbollsföreningarna i Stockholm och arrangerar breddverksamhet med mottot ”fotboll för alla”. De har nu skrivit under ett nytt fyraårsavtal med Skandinaviens största föreningsverksamhet, Intersport.

-Vi är väldigt glada över att förlänga avtalet med Intersport och adidas under perioden 2021–2024. Vi har jobbat tillsammans i snart åtta år och har ett gott samarbete som vi ser fram emot att utveckla vidare, säger Kristian Ellerstad på Huddinge IF.

Fördubblat ungdomsverksamheten

Huddinge IF har under de senaste tio åren satsat stort på ungdomsidrotten och fördubblar verksamheten för barn och unga under perioden.

-Vi har lyckats med det genom en målmedveten satsning och alla våra ideella ledares fantastiska engagemang, säger Kristian.

Huddinge har idag närmare 1200 aktiva spelare i alla åldrar och bedriver årligen två stora fotbollsskolor.

-Vi har de senaste åtta åren haft ett nära och väldigt bra samarbete med Huddinge IF och är jätteglada över det nya avtalet som sträcker sig över 2024. Huddinge IF arbete kring breddfotboll är välarbetad med tydlig målbild att ungdomarna skall stanna i föreningen långt upp i åldrarna, säger Fredrik Larsson, teamsäljare på Intersport.

Intersport ger tillbaka 3% till föreningslivet på allt du handlar på intersport.se och i butik samtidigt som du, precis som vanligt, får din bonus om 2–6% som du kan handla för. Så ju mer du handlar, desto mer bonus får du OCH din förening. Snacka om win-win-win!