Intersport introducerar inspirerande Liveshoppingevent, med start på onsdag!

Intersport introducerar inspirerande Liveshoppingevent, med start på onsdag!

Allt fler tränar, shoppar, jobbar och umgås i nära anslutning till hemmet idag. Vissa beteenden kommer, när situationen återhämtat sig, återgå till det normala medan andra kommer bestå. Att fortsatt inspireras och interagera platsoberoende görs i än större utsträckning möjligt när Intersport börjar med livshopping i samarbete med Bambuser och Klarna.

- Detta är verkligen ett spännande format att genom inspirerande livevideo interagera med våra kunder. Vårt första event är redan nästa vecka, säger Johan Lidenmark, Chief Digital Officer på Intersport.

Extra dimension och maxad inspiration

Med liveshopping kan fördelarna med traditionell handel kombineras med de digitala möjligheterna som ges online. Retailbolag och e-handlare kan via livestreaming engagera och råda kunderna genom direktkontakt samtidigt som inspiration om produkter ges.

- Genom livesändning ska vi sätta fokus på expertkunskap, rådgivning och service i nära dialog med våra kunder. I Intersports värdegrund finns ett tydligt mål att ständigt sträva efter att på olika sätt och genom olika kanaler skapa en köpupplevelse i världsklass. Här kan vi på ett nytt sätt möta kunderna där de är vilket känns jättekul, säger Johan.

Första liveshoppingevent nästa vecka

Intersport har sedan länge arbetat med event, både i traditionell form och online. Genom samarbetet med Bambuser ges nu möjligheten att på ett mer interaktivt och inspirerande sätt genomföra videoevent med liveshopping där kunderna ges möjlighet att i realtid interagera med olika delar av organisationen.

- Vi har vårt första liveshoppingevent nu på onsdag 29/4, 11:45. Då kommer PT och löpcoach Dan Langelotz svara på frågor genom chatten, visa vårens löpnyheter och inspirera till övningar för att optimera din löpning, avslutar Johan.