Strands IF Handboll, en utvecklande förening där det blåser positiva vindar

Strands IF Handboll, en utvecklande förening där det blåser positiva vindar

Hälsingland ledande förening inom handboll, det är Strands IF det! Handbollsföreningen är en av fyra sektioner inom Strands IF och har allt från Handbollskola från fem år och upp till seniorlag för både damer och herrar. I dagarna har de förlängt samarbetsavtalet med Intersport som leverantör av utrustning och kläder genom webbshoppen och den lokala butiken i Hudiksvall.

- Närheten mellan oss och Intersport både rent samarbetsmässigt men även fysiskt till butiken och teamsäljare på plats är en stor fördel, säger Robert Zetterq, partneransvarig i Strands IF Handboll.

Strävar efter att hela tiden utveckla verksamheten

Med höga ambitioner att hela tiden utveckla sporten finns en stor vilja att kontinuerligt gör mer. Resultatet av satsningar på att fler tjejer ska börja spela har under året gett resultat och under hösten har föreningen startat igång verksamhet för personer med funktionsvariationer.

- Para-handbollen är något vi velat göra länge, alla ska ha en plats inom Strands IF. Vi anpassar verksamheten för individerna som är med och spelar och vill ge alla chansen att utöva sporten som ger så mycket glädje, säger Robert.

-Det är riktigt kul att ny ingå ett samarbete med Strands IF Handboll tillsammans med adidas. Vi på Intersport ser stor potential i föreningen inom både det sportsliga och det samhällsnyttiga. Det är en förening där det blåser mycket positiva vindar och vi ser verkligen fram emot att se vad som kommer härnäst, säger Niclas Larsson, på Intersport.

Intersport - med hjärtat i föreningslivet

Intersport är synonymt med den svenska idrottsrörelsen och föreningslivet. Vi är Skandinaviens största föreningsverksamhet och samarbetar med över 1300 föreningar och idrottsklubbar med cirka 400 000 aktiva barn och ungdomar - från norr till söder, elit och på gräsrotsnivå och inom flertalet olika sporter. På allt du handlar på Intersport ger vi tillbaka 3% till föreningslivet. Samtidigt får du, precis som vanligt, tillbaka din bonus om 2–6%. Så ju mer du handlar, desto mer bonus får du OCH din förening. Snacka om win-win-win!