Efter tre lyckade år: Järfälla Basket förlänger med Intersport

Efter tre lyckade år: Järfälla Basket förlänger med Intersport

Järfälla Basket och Intersport har under de senaste tre åren utvecklat ett bra samarbete som nu förlängs med ytterligare tre år. Ordförande, Niclas Spång, lyfter bland annat den lokala gemenskapen och höga servicen som två av de främsta fördelarna.

- Närheten till Intersport i Barkarby gör det enkelt att hämta och prova ut för såväl spelare, föräldrar och klubb. Den enkelheten i kombination med mycket god service gör att vi väljer att förlänga. Det känns positivt att kunna erbjuda hela Intersports breda sortiment till medlemmar som dessutom får återbäring även på andra inköp, säger Niclas.

Även från Intersports håll ser man fram emot de kommande tre åren.

- Vi har under dessa tre år skapat fina relationer till klubben och lärt känna varandra och hur vi vill jobba framöver. Det här kommer verkligen gynna både föreningen och Intersport tillsammans med leverantören Spalding, säger Fredrik Larsson, teamsäljare på Intersport.

En mötesplats både socialt och sportsligt

Järfälla basket fokuserar på bredd och mångfald och utgår från visionen att vara en mötesplats både socialt och sportsligt. Alla ges möjlighet att spela basket och skapa en meningsfull fritid och föreningen arbetar långsiktigt tillsammans med kommunen genom att till exempel arrangerar öppen verksamhet under lov och fredagskvällar.

Intersport, Skandinaviens största föreningsverksamhet, ger tillbaka 3% till föreningslivet på allt du handlar på intersport.se och i butik. Samtidigt får du, precis som vanligt, din bonus om 2–6% som du kan handla för. Så ju mer du handlar, desto mer bonus får du OCH din förening. Snacka om win-win-win!