Bra start för INTERSPORTs e-handel

Bra start för INTERSPORTs e-handel

Hälsotrenden har aldrig varit större, konsumenternas intresse för sport och funktionskläder växer och växer samtidigt som e-handeln inom sport och fritid har en tillväxt på 27 procent och ökar mest bland alla branscher*.
- Tajmingen är helt rätt och konsumenterna har mottagit vår nylanserade e-handel på bästa sätt, säger Anders Dahlberg, e-handelschef.

I dagarna lanserade INTERSPORT sin MultiChanel-lösning som är ett komplement till företagets drygt 150 butiker.
- Det är viktigt att finnas där våra kunder finns. INTERSPORT har sportbranschens bredaste butiksnät och 82 procent av svenskarna besöker INTERSPORT*. I och med vår MultiChanel-lösning blir vi ytterligare tillgängliga för konsumenterna, berättar Anders Dahlberg. MultiChanel innebär att kunderna själva ska kunna välja hur och i vilken kanal hon vill söka information och handla sina produkter. Det viktiga är att göra det enkelt för kunden. Ju enklare desto nöjdare kunder.

INTERSPORTs e-handelssatsning handlar om tillgänglighet, utbud, service och att slå kundernas förväntningar.
- Lanseringen är ett viktigt steg för hela kedjan INTERSPORT och det är butiksägarna som driver på satsningen, säger Claudia Nilsson, PR- och informationsansvarig.
- Redan nu kan vi se att lanseringen gett ett ökat spring till butik. Vi ser stora möjligheter med vår nya MultiChanel-lösning och tiden känns rätt, avslutar Anders Dahlberg.

*Enligt E-barometern Q2 2012/HUI
*Enligt Orvesto Konsument

INTERSPORT bildades 1961 och är Sveriges största sportkedja med drygt 150 butiker. 2011 omsatte de svenska INTERSPORT-butikerna 4,2 miljarder kronor. INTERSPORT AB ingår i IIC-INTERSPORT International Corporation vilket är världens största sportkedja med fler än 5 400 butiker i 40 länder. Under 2011 omsatte INTERSPORT cirka 10 miljarder euro globalt.