Idag öppnar INTERSPORT ny butik i Avesta - och nyöppnar på Avenyn i Göteborg och i Kista

INTERSPORT har sportbranschens i särklass bredaste butiksnät med drygt 150 butiker och öppnar idag ytterligare en butik och nyöppnar två butiker.

Idag, torsdagen den 20 september, öppnar INTERSPORT sin nya butik i Plushuset i Avesta. Butiken är 1000 kvadratmeter stor och har INTERSPORTs senaste butikskoncept.
- Vi på INTERSPORT älskar sport och konceptet bygger på att inspirera till ett aktivt liv och ge kunderna chansen att testa produkterna direkt i butiken. Bland annat finns en 35 kvadratmeter stor sportarena där kunderna kan prova på innebandy och andra bollsporter, runningsstationer för att testa löparprodukter och en komplett alpin- och skridskoverkstad där våra kunder kan få sina bindningar monterade och skidor och skridskor slipade, berättar Claudia Nilsson, PR- och informationsansvarig. Den nya butiken har även en välsorterad fiskeavdelning som vi är mycket stolta över.

Idag nyöppnar även INTERSPORT två butiker på Avenyn i Göteborg och i Kista.
- Kunderna möts av två riktigt fräscha och ljusa butiker som har fått INTERSPORTs butikskoncept med bland annat digitala skärmar, nya ytskikt och ny belysning, berättar Claudia Nilsson. Båda butikerna har bra lägen och är mycket välbesökta därför känns det oerhört roligt att idag kunna öppna upp portarna för två riktigt moderna sportbutiker.

Under hösten är fler öppningar och nyöppningar inplanerade.

Claudia Nilsson, PR- och informationsansvarig INTERSPORT 031 - 727 8987

INTERSPORT bildades 1961 och är Sveriges största sportkedja med drygt 150 butiker. 2011 omsatte de svenska INTERSPORT-butikerna 4,2 miljarder kronor. INTERSPORT AB ingår i IIC-INTERSPORT International Corporation vilket är världens största sportkedja med fler än 5 300 butiker i 40 länder. Under 2011 omsatte INTERSPORT cirka 10 miljarder euro globalt.