IFK Göteborg byter samarbetspartner: ”Avtalet med Intersport ger större möjligheter”

Storlaget i väst ges nya möjligheter i samband med nya sportleverantören. Med Intersport som Officiell sportleverantör förväntas framför allt de unga spelarna i IFK Göteborg och lagets alla supportrar gynnas.

- Detta är ett avtal som ger våra unga spelare bättre tillgång till sportprodukter och våra supportrar ännu större möjlighet att få tillgång till merchandise. Intersportbutikerna blir bra komplement till Blåvittshopen på Gamla Ullevi och vår egen webbshop, säger Fredrik Wallin, försäljningschef IFK Göteborg.

Startar upp samarbetet med stort engagemang

IFK Göteborg har en av Sveriges främsta akademier för unga från 12 år och vill bidra till ett bättre Göteborg på alla plan och vara en klubb att se upp till på och utanför plan. Föreningens herrlag har bland annat tagit 18 SM-Guld, 7 Cup-Guld och 2 Uefa-cup vinster, nu läggs än mer fokus på damfotbollen som 2020 för första året har ett lag i seriespel.

- Vi är glada över att få inleda ett samarbete tillsammans med ​Craft och IFK Göteborg som är ett av Sveriges starkaste varumärken. Vi har haft detta som målbild under en längre tid och det är med stort engagemang vi startat upp samarbetet. Riktigt kul med IFK:s satsning på damlag som stämmer väl överens med vår värdegrund, säger Lasse Larsson, Head of Team på ​Intersport.

Intersport, Skandinaviens största föreningsverksamhet, ger tillbaka 3% till föreningslivet på allt du handlar på intersport.se och i butik. Samtidigt får du, precis som vanligt, din bonus om 2–6% som du kan handla för. Så ju mer du handlar, desto mer bonus får du OCH din förening. Snacka om win-win-win!