INTERSPORT får BRIS utmärkelse 2011 års kreativa partner

INTERSPORT och BRIS har en gemensam övertygelse kring att idrott minskar nedstämdhet och bidrar till bättre självuppfattning och självförtroende bland unga. Med konceptet Spring för barnen uppmanade INTERSPORT allmänheten, sina kunder och samarbetspartners att springa på löpband och på så vis samla in pengar till BRIS verksamhet. Nu får INTERSPORT BRIS utmärkelse 2011 års kreativa partner.
BRIS mål är att öka sin tillgänglighet ytterligare och att barn och unga skall kunna nå någon som lyssnar dygnet runt.
- För oss är det en självklarhet att hjälpa BRIS att hjälpa fler unga, säger Erik Andersch, marknadschef INTERSPORT.

Med nomineringen ”Vi vill uppmärksamma en partner som med en tydlig koppling till sin egen affär och verksamhet hittar ett eget och unikt sätt att stötta BRIS, och därmed barn och ungdomar i Sverige, med idérikedom och charm i genomförandet och med mycket spring i benen” får INTERSPORT BRIS utmärkelse 2011 års kreativa partner.
- Jag är oerhört glad för denna fina utmärkelse, säger Erik Andersch. Egentligen behöver det inte vara särskilt svårt att hjälpa till. Vi skapade konceptet Spring för barnen utifrån våra egna värderingar, våra kunders och samarbetspartners engagemang och möjligheten att hjälpa BRIS och unga.
- Bland så många oerhört engagerade samarbetspartners var det inte helt enkelt att utse en vinnare. Ambitionen är att lyfta fram en verksamhet som med massor av nytänk och aktiviteter fått oss själva att växa som partner, säger Mikael Willborg, Chef insamling och sponsring BRIS.

Spring för barnen var startskottet till ett nytt samarbete mellan INTERSPORT och BRIS. Hundratals kunder och spelare från bland annat Svenska fotbollslandslaget, IFK Göteborg och GAIS sprang på löpband för att tillsammans samla in nästan 250 000 kronor. För varje sprungen kilometer skänkte INTERSPORT 100 kronor till BRIS.
- INTERSPORT är Sveriges mest besökta kedja. Under 2010 besökte 82 procent av svenskarna en INTERSPORT-butik, berättar Erik Andersch. BRIS mål är att hjälpa ALLA barn ALLTID. BRIS har kunskapen och tekniken men för att de ska kunna hjälpa fler unga måste fler skänka bidrag till BRIS verksamhet. INTERSPORT har 42 miljoner kunder per år och en stor möjlighet att informera om BRIS. För oss är det en självklarhet att göra det vi kan och tillsammans ska vi hjälpa fler barn och ungdomar.

Claudia Nilsson, PR- och informationsansvarig INTERSPORT 031- 727 89 87
Mikael Willborg, Chef Insamling & Sponsring, BRIS, 08 - 59 88 88 37

INTERSPORT AB är Sveriges största sportkedja med 158 butiker och en omsättning på 4,3 miljarder kronor. INTERSPORT AB ingår i IIC-INTERSPORT International Corporation. Med 5 300 butiker i 39 länder och en omsättning på cirka 10 miljarder euro är INTERSPORT världens största sportkedja. Läs mer på www.intersport.se.