INTERSPORT öppnar två nya butiker i Uppsala City och Stockholm, Liljeholmen

På torsdag den 22 oktober 2009 inviger INTERSPORT två nya butiker, en i Uppsala City och en på Liljeholmen. Genom etableringarna stärker INTERSPORT sin närvaro ytterligare och butikerna blir nr 146 och 147 på den svenska marknaden.

Vi har arbetat konsekvent med vår strategi under de senaste åren och belönats med mycket god försäljnings- och besöksutveckling i våra butiker. Med en försäljningsökning på 28 procent under de senaste tre åren bekräftar vi framgången. Våra två nya butiker stärker vårt grepp ytterligare om storstadsregionerna”, säger Fredrik Johanson, Vd INTERSPORT AB.

”Butiken på Svartbäcksgatan i Uppsala City är ett mycket bra läge för en INTERSPORT- butik”, säger butiksägaren Anders Jaeger. ”Såväl många studenter som äldre bor i området och det är alltid mycket folk i rörelse. Vi kommer att erbjuda ett brett sortiment anpassat efter våra kunders efterfrågan och med stor erfarenhet av sport”.

- ”Liljeholmen är en mycket intressant handelsplats med en kombination av stort center med hög lokal koppling – något som passar vårt koncept mycket väl. Vi bygger vår framgång på närhet och relation till den lokala konsumenten. Vi kommer att fokusera butiken på att tydliggöra vår kärnkompetens på sport och funktion ytterligare”, säger Martin Hallander, butiksägare Liljeholmen.

-”Vi är övertygade om att vårt koncept passar våra besökare på de båda nya platserna. alldeles utmärkt och att vi på det här sättet fortsätter att inspirera fler till ett aktivare och hälsosammare liv”, säger Fredrik Johanson.

INTERSPORT AB
För ytterligare information vänligen kontakta:
Fredrik Johanson, Vd ,031-727 87 68 Johanna Frejme, Informationsansvarig, 031-727 87 87

I Intersport AB ingår 150 butiker och kedjan omsätter 3,9 miljarder kronor. Intersport AB ingår i IIC-INTERSPORT International Corp. Med 5 200 butiker i 38 länder och en omsättning på cirka 90 miljarder kronor är Intersport världens största sportkedja. Läs mer på www.intersport.se.