INTERSPORT:s nya butikskoncept är början på något riktigt stort

INTERSPORT:s nya butikskoncept är början på något riktigt stort

INTERSPORT tar allt mer solklara steg mot det digitala helhetstänket och visar tydligt deras positioneringen som den ledande omnikanalen inom sportbranschen. När de idag öppnar den totalrenoverade butiken i Fältöversten som är först ut med det nya butikskonceptet.

"Detta är början mot något som kommer bli riktigt stort"

Sportkedjan fortsätter den aggressiva och minst sagt målinriktade resan mot att skapa Sveriges mest inspirerande sportdestination. Det nya konceptet ligger i framkant och gör INTERSPORT till en av de mest digitaliserade sportkedjorna.

- Jag är glad och riktigt stolt att vi idag tar ett första steg mot vårt nya butikskoncept. Detta är början på något riktigt stort som på sikt kan lanseras i samtliga butiker, säger VD Marcus Wibergh.

Nytt inspirerande sortimentfokus, uppdaterad servicepoint och digital hylla som smidigt ger kunden tillgång till hela INTERSPORTs sortiment - här finns mer än du ser. Och som alltid när det kommer till INTERSPORT har de ett tydligt fokus på en sömlös köpresa och omnikanal.

Skapar en köpupplevelse i världsklass

Det nya konceptet ger ett helhetsintryck som in i minsta detaljs präglas av kedjans omnifokus. Ett nytänk som verkligen visar att sportkedjan är på tå och menar allvar med sin mission om en köpupplevelse i världsklass. Detta blir ytterligare en möjlighet för kedjan att visa det digitala fokuset,

- Dagens digitala konsumentbeteende ställer höga krav på oss vilket vi blir riktigt sporrade av. Vi gör allt för att överträffa kundernas förväntningar och kommer på sikt vara kundernas förstahandsval när det kommer till sport och träningsmode, säger Johan Lidenmark, Chief Digital Officer på Intersport.

Frågor besvaras av Marcus Wibergh, VD marcus.wibergh@intersport.se.

Om INTERSPORT: INTERSPORT bildades 1968. INTERSPORT Sverige AB är licenstagare och aktieägare i Intersport International Corporation, som är världens största sportkedja med 5 400 butiker i 43 länder.

INTERSPORT är ett av Sveriges mest kända varumärken med cirka 130 butiker i Sverige. Sedan 2014 ingår även Löplabbet i INTERSPORT-koncernen med 10 butiker över landet. INTERSPORT är den ledande omnikanal återförsäljaren inom sport, genom en köpupplevelse oavsett om möter INTERSPORT digitalt eller i butiken.

www.intersport.se