INTERSPORT utser årets sportklapp - "enklare och roligare än någonsin"

INTERSPORT utser årets sportklapp - "enklare och roligare än någonsin"

Varje år utser INTERSPORT årets julklapp i sporthandeln - årets sportklapp. Årets vinnare är skinskidan! De vallningsfria skidorna är enklare, roligare och ger fler möjlighet att ge sig ut i spåret. Något som var avgörande för valet av årets sportklapp.

På INTERSPORT vill vi inspirera till en mer aktiv livsstil för så många som möjligt. Genom kunskap, erfarenhet och vårt breda utbud vill vi möjliggöra mer rörelse, mer fart, mer träning och mer energi.

- Att vi utser de vallningsfria skidorna till årets sportklapp ligger helt i linje med vår ambition att inspirera fler till ett aktivt liv, säger Marcus Wibergh, VD på INTERSPORT.

"Den som provat vill inta ha några andra skidor"

Skinsskidorna är prisvärda och passar såväl den mer rutinerade längdskidåkaren som nybörjaren eller barnen som aldrig stått på ett par skidor. Dessutom krävs minimal förberedelse då stighudar undertill ersätter fästvallan vilket ger bra före oavsett väder.

-Den som provat skinsskidorna kommer inte vilja ha några andra skidor. Enkelhet och tidsbesparing samt mycket roligare skidåkning utlovas säger Karl Zeitz, försäljningschef på Salomon Sverige.

Enklare och roligare i spåret

Årets sportklapp gör helt enkelt längdskidåkningen mer lättillgängligt för både stora och små. Smidigare, enklare och roligare än så här blir det inte i spåret!

-Vi har flera riktigt bra vallningsfria alternativ från noga utvalda aktörer som gör längdskidåkningen enklare och roligare än någonsin, säger Robin Larsen, produktchef längdskidor.

Finns det en finare julklapp än möjligheten till en mer aktiv livsstil?

För mer information!
Årets Sportklapp: Johan Lidenmark, johan.lidenmark@intersport.se +46 733 818 461
Produkter: Robin Larsen, robin.Larsen@intersport.se +46 766 354 756