Intersports flagshipstore, Sveriges modernaste sportbutik, öppnar

Intersports flagshipstore, Sveriges modernaste sportbutik, öppnar

Köerna var långa, mediaövervakningen stor och succén ett faktum. Det var tidigt imorse som portarna till vad som beskrivs som ”Sveriges modernaste sportbutik” öppnade. Intersports nya flagshipstore på en av Stockholms bästa adresser, hörnet Drottninggatan Klarabergsgatan är en av tre nya butiker för sportkedjan.

Tre nya butiker på mindre än 48 timmar

Förutom nya butiken på Drottninggatan har Intersport nyöppning av butikerna i Nyköping under dagen och Kalmar Giraffen imorgon.

- På mindre än 48 timmar har vi nyöppning av hela tre butiker. I vårt nya koncept handlar det om kombinationen av personliga möten och digitala lösningar som höjer köpupplevelsen, säger Marcus Wibergh, VD på Intersport.

En köpupplevelse i världsklass

Intersport har sedan en tid tillbaka haft fullt fokus på att skapa en Köpupplevelse i världsklass för kunderna. Kunderna möts av hög service och bred produktkunskap av butikens väl förberedda personal.

- Vi är övertygade om att det är människorna som jobbar hos oss som är avgörande för att skapa en köpupplevelse i världsklass. Våra säljare, som möter kunderna varje dag, har under det senaste året tagit fram ett program för hur bästa service i butik ska se ut och utbildat varandra i att leverera det. Jag är enormt stolt över alla fantastiska kolleger här på Intersport Drottninggatan, säger Jesper Nordin, Retail Operation Manager på Intersport.

I butiken finns även ett brett utbud av sportservice och kunderna kan få hjälp med allt från att fixa, laga och serva bl.a. cyklar, skridskor och skidor till att göra löpanalys och formgjuta sulor.

Digitala möjligheter i hållbarhetens tecken

I linje med den köpupplevelse Intersport vill erbjuda sina kunder är också satsningen för att förbli den ledande omnikanalen i sportbranschen. Till exempel med ”Hämta ut e-handelspaket” i butik,” Boka & Hämta”, reservera en vara online och hämta och köp den i butik (en klassisk undanläggning, fast via nätet) och ”Digital Hylla”, hittar kunden inte det hen söker i butik, shoppa vie e-handeln direkt i butik, berättar Johan Lidenmark Chief Digital Officer på Intersport.

- Lösningarna skapar en smidigare köpresa för kunden och har samtidigt flera fördelar ur ett hållbarhetsperspektiv, fortsätter han.

Öppningen firas hela helgen med riktigt bra erbjudanden i alla Intersport-butiker och på intersport.se hela helgen. Se mer från öppningshelgen på vår Instagram!

INTERSPORT Sverige AB är licenstagare och aktieägare i Intersport International Corporation som är världens största sportkedja med 5 500 butiker i 44 länder. 2018 omsattes över 11,5 miljarder € globalt. INTERSPORT samarbetar med över 1200 föreningar och uppmuntrar till så mycket sport ochgemenskapsom möjligt.

INTERSPORT bildades 1968 är ett av Sveriges mest kända varumärken med 130 butiker i Sverige. Sedan 2014 ingår även Löplabbet i INTERSPORT-koncernen med 8 butiker över landet. INTERSPORT är den ledande omnikanal återförsäljaren inom sport genom en köpupplevelse oavsett om den startar digitalt eller i butiken.