Löplabbet möter kundernas krav med nya digitala förutsättningar

Löplabbet möter kundernas krav med nya digitala förutsättningar

Löplabbet startade som en mindre kedja med expertis inom löpning och såg behovet av personlig utprovning för att hitta rätt löparskor. Ett tydligt koncept som fått väldigt bra respons och fullkomligt exploderat de senaste åren. Nu lanseras en ny digital plattform som ska leva upp till kundernas förväntningar.

- Vi har varit väldigt starka i butik under en längre tid, nu finns väldigt mycket bättre förutsättningar att bygga vidare på Löplabbets koncept även online, säger Bjarne Koning, ansvarig för marknad och e-handeln på Löplabbet.

Sveriges största butikskedja för löpning

Det framgångsrika konceptet om kvalitativa produkter, gedigen produktkunskap och riktigt vass service inom ett nischat område kombineras med ny digital innovation. Bland annat produktinformation i rörligt format, möjligheten för kunden att hämta ut e-handelspaket i butik och tjänsten boka & hämta, boka t.ex. ett par skor online och hämta ut och prova dem i butik innan köp.

- Vi bygger vidare på vårt befintliga koncept samtidigt som vi utvecklar verksamheten på flera plan. Vi ges här möjligheten att presentera de senaste produkterna och trenderna inom löpning på ett inspirerande och enkelt sätt, fortsätter Bjarne.

Löplabbet x Intersport

Att Löplabbet sedan fem år tillbaka ingår i Intersportkoncernen ger båda parter flera fördelar. Intersport har varit väldigt aktiva på den digitala arenan sedan en tid tillbaka och flera av lösningarna implementeras nu även på Löplabbet. Johan Lidenmark, Chief Digital Officer på Intersport, beskriver de positiva effekterna med att Löplabbet tar nästa steg digitalt.

- Vi är väldigt glada över den positiva utvecklingen vi ser på Löplabbet, nu kan även vi möta den löpande konsumenten och dennes behov och krav snabbare och bättre, säger han.

INTERSPORT bildades 1968 och är ett av Sveriges mest kända varumärken med 130 butiker i Sverige. Sedan 2014 ingår även Löplabbet, Sveriges största butikskedja för löpning, i koncernen.