Ulf Kinneson blir ny VD på INTERSPORT

Ulf Kinneson har utsetts till ny VD för INTERSPORT Sverige AB.

- Vi är mycket nöjda att ha rekryterat en av branschens mest erfarna personer till VD-posten för INTERSPORT, säger Stefan Jacobsson, styrelseordförande INTERSPORT Sverige AB.

Ulf Kinneson är civilekonom och kommer närmast från PUMA, där han varit VD för den nordiska verksamheten.

- Att bli VD för INTERSPORT är en fantastisk utmaning och känns som ett hedersuppdrag. Det ska bli mycket inspirerande att leda INTERSPORT-kedjan mot nästa nivå, säger Ulf Kinneson.

- Ulf Kinnesons starka ledarskap, kompetens och erfarenhet kommer att tillföra energi och styrka till INTERSPORT. Han är den person som INTERSPORT behöver för att stärka och flytta fram vår ledande marknadsposition på en allt tuffare marknad, säger Stefan Jacobsson.

Ulf Kinneson tillträder sin tjänst någon gång under första kvartalet 2013. Per Skårner, tillförordnad VD, kvarstår i sin befattning fram till dess.

För ytterligare information kontakta:
Stefan Jacobsson, telefon 0041792206051 eller Ulf Kinneson, telefon 0708 19 60 35.

INTERSPORT bildades 1961 och är Sveriges största sportkedja med drygt 150 butiker. 2011 omsatte de svenska INTERSPORT-butikerna 4,2 miljarder kronor. INTERSPORT AB ingår i IIC-INTERSPORT International Corporation vilket är världens största sportkedja med fler än 5 400 butiker i 40 länder. Under 2011 omsatte INTERSPORT cirka 10 miljarder euro globalt.