Vässa formen med Anders Södergren och Intersport

Intersport utvecklar sitt kunderbjudande med träningsresor. Först ut är ett längträningsläger i Östersund i december som följs upp av en försäsongsträning i Portugal till våren. Båda resorna med folkkära längdskidåkaren Anders Södergren som en av coacherna.

Resorna är ett resultat av ett flerpartssamarbete mellan Intersport, Svenska Längdförbundet, Craft och Springtime Travel, som arrangerar resan till Portugal.

Längdträningslägret i Östersund går av stapeln den 9-11 december på Östersunds Skidstadion. Här tar Anders Södergren med sig deltagarna ut i världscupspår och håller bland annat teknikträning och vallaclinic - allt som ett längdträningsläger ska innehålla. Håll utkik efter anmälan! Antal platser är begränsat och Club Intersport medlemmar har förtur.

Till våren, närmare bestämt vecka 17, bär det sedan av till vackra Monte Gordo på den portugisiska Algarvekusten tillsammans med Springtime Travel. Med 15-20 ledare på plats kan du under veckan välja mellan cirka 10 pass om dagen – möt solen under den härliga morgonjoggen på stranden, väck kroppen med yoga, förfina din teknik på rullskidor och stavgång, utmana dig med hårda fyspass, bjud upp till glada danspass och inspireras av föreläsare.Dessutom utlovas lata dagar i solen på den milslånga stranden! Även här står Anders Södergren för huvudcoachningen tillsammans med två andra längdlandslagsprofiler som ännu hemlighålls.

Läs mer om resorna och anmälan här:
Portugal: http://springtime.se/resor/training-camp-portugal-2/temaveckor/22-29-april-2017-7-dagar/

Östersund: https://magnetevent.se/Event/intersport-xc-country-camp-10043/

Vid frågor kontakta:
Marie Haglund, CRM-ansvarig,+46 31 727 87 44

Om Intersport: Intersport bildades 1961 och är ett av Sveriges mest kända varumärken med cirka 150 butiker i Sverige. Sedan 2014 ingår även Löplabbet i Intersport-koncernen med 12 butiker över landet. 2015 omsatte Intersport-koncernen 4,3 miljarder kronor (inkl. moms). Intersport Sverige AB är licenstagare och aktieägare i Intersport International Corporation, som är världens största sportkedja med 5 400 butiker i 43 länder. 2015 omsatte Intersport över 11 miljarder euro globalt. www.intersport.se