Pressmeddelande -

Johnnie och Mattias från Roomservice: Stöd Barnhemmet i Awassa – önska dina kunder och vänner God Jul med våra elektroniska julkort!

Den svenska stödföreningen för barnhemmet i Awassa lanserar årets e-julkort, som företag kan använda för att önska sina kunder God Jul. Naturligtvis kan även privatpersoner köpa Barnhemmets elektroniska julkort.

Genom att ge ett bidrag från 500 kr eller mer får man sex stycken julkort i tre motiv designade av Johan Johansson. Tre av korten har text lämpade för företag och tre kort har text riktade till privatpersoner.

Man väljer själv hur mycket man vill donera från 500 kr och uppåt, och får då skicka ett obegränsat antal elektroniska julkort.

Pengarna går oavkortat till Barnhemmet i Awassa i Etiopien. Barnhemmet byggdes av Johnnie och Mattias från Roomservice i samband med en inspelning av tv-programmet Hello Africa för Kanal 5 i Etiopien 2006. Johnnie, Mattias och delar av tv-teamet har allt sedan dess stött barnhemmets verksamhet genom egna insatser, besök och insamling av pengar.

- Vi tycker att e-julkort är ett utmärkt sätt för företag och privatpersoner att hjälpa till och skapa en bra framtid för barnen i Awassa, samtidigt som elektroniska julkort är bra för miljön, säger Johnnie och Mattias.

- Julkorten är en perfekt julklapp för dig som vill bidra till en bättre värld på ett enkelt och miljövänligt sätt.

Mer information om Barnhemmet i Awassa finns på www.barnhemmet.se och information om julkorten på http://www.barnhemmet.se/2008/11/18/elektroniska-julkort/.

Julkorten kan köpas på: http://www.barnhemmet.se/ge-bidrag.

Om Barnhemmet i Awassa

Hösten 2006 åkte Johnnie och Mattias från TV-programmet Roomservice till Awassa i Etiopien tillsammans med ett TV-team för att göra dokumentären Hello Africa.

Efter att ha vistats i Etiopien under några veckor, och med egna ögon sett under vilka förhållanden många av landets miljoner gatubarn lever, bestämde de sig för att bygga ett barnhem till några av de barn som hade det värst.

I början av december stod huset klart och tolv barn fick ett hem. Johnnie och Mattias fick en mycket nära relation med barnen och vill därför göra allt de kan för att säkerställa deras framtid. Målet är att se till att de har ett hem, får mat för dagen, får möjlighet att gå i skolan och får tillgång till hälsovård.

Den svenska stödföreningen för barnhemmet i Awassa bildades i mars 2007. Styrelsen består bl a av personer från TV-teamet. Föreningens syfte är att säkra barnens och barnhemmets framtid under minst tio år. Den månatliga kostnaden är ca 5000 kronor.

Biltmore Group AB stödjer barnhemmets verksamhet genom att pro bono utveckla och driva Barnhemmet i Awassas webbplats www.barnhemmet.se. Biltmore Group är ett IT-konsultföretag som är experter på utveckling och förvaltning av IT-system och webb-tillämpningar.

Mer information om Barnhemmet och stödföreningen finns på www.barnhemmet.se.

Johan Linderoth

Biltmore Group AB