InVest Ackumulatortankar – Hjärtat i din energibesparing.

Pressmeddelande 17 februari 2010

InVest Ackumulatortankar – Hjärtat i din energibesparing.

Storsäljarna InVest LVE-06 och InVest LVE-09 luft/vatten värmepumpar tillsammans med Solar Keymark solpanelen InVest ISP 2,0 får efter flera års utveckling  äntligen ett riktigt bra dockningsalternativ till en folklig prislapp.

Ackumulatortanken eller rättare sagt tekniktanken TKT-300L släpps idag på den skandinaviska marknaden. TKT-300L har utvecklats i Sverige och är nu i produktion.

- Vi är mycket glada över att kunna erbjuda InVest TKT-300L. En fullvuxen ackumulatortank i en smart och snygg design fullmatad med de funktioner som våra kunder och återförsäljare efterfrågar.  Den är ett perfekt alternativ till våra populära luft/Vatten värmepumpar LVE-06 och LVE-09 samt till solpanelen ISP 2,0 säger Philip Gustafsson, affärsområdeschef på InVest Energi & Miljö.

InVest TKT-300L i rostfritt stål levereras med 2 st tappvarmvattenslingor om 20 meter styck samt 1 st solslinga om 10 meter. Standard är även fabriksmonterad elpatron, expansionskärl samt de mest frekventa ventiler som krävs vid montering.

Rekommenderat konsumentpris är 17 995- inkl moms och produkten säljs genom InVest Energi & Miljö värmepumpsåterförsäljare samt genom www.bygghemma.se .

InVest Energi & Miljö – en del i Trendimport Gruppen. Trendimport Gruppen (www.trendimport.se) är ett lönsamt bolag som omsatte 115 miljoner SEK 2008. Idag kan du hitta InVest varumärke i Sverige, Norge, Danmark, Nederländerna och UK.  Se http://www.investliving.se/ . Internationell sajt, www.investliving.com.

• multifunktionstank
  • tekniktank