Pressmeddelande -

Färgglada cyklar ska bjuda in internationell publik till Greater Copenhagen-regionens cykelkultur

Fem färgglada cyklar kommer att placeras ut i fem städer i Greater Copenhagen-regionen. Installationerna ska uppmuntra förbipasserande till att känna stolthet över regionens cykelkultur. I samband med att Tour de France startar upp i Köpenhamn lanserar Invest in Skåne och Copenhagen Capacity en kampanj som uppmanar människor världen över att dela sin bästa cykelbild.

Efter startskottet under Roskildefestivalen följer installationer på Tour de France i Köpenhamn, Malmö Pride, Gullbrannafestivalen i Halmstad och slutligen i Lund. Installationen ska inspirera människor att ta del av Greater Copenhagen-regionens cykelkultur. Parallellt med de fysiska installationerna pågår en digital kampanj där cyklister från jordens alla hörn kan tävla om priser från sponsorerna MATE, PåHoj, Hövding, och IAMRUNBOX genom att dela sin bästa cykelbild.

Greater Copenhagen-regionen, som sträcker sig över östra Danmark samt Skåne och Halland i södra Sverige, har en världsledande cykelinfrastruktur och regionen har genom åren producerat mängder av nytänkande cykelutrustning. Cykling är en del av vardagen för regionens invånare och både Malmö och Köpenhamn rankar högt i internationella mätningar av världens bästa cykelstäder. Offentliga infrastruktursatsningar möjliggör cykelkulturen och bidrar till att förbättra folkhälsan så väl som miljön. Sverige och Danmark, som ofta rankar högt inom både hållbarhet och välmående, är levande bevis på detta.

Den här regionen finns i Påhojs DNA! Att cykla här är enkelt, hälsosamt och hållbart. Påhojs mål är att förenkla familjens vardag. Varför sluta cykla för att du har fått barn? För ett ungt bolag som oss är regionens öppna och generösa affärsekosystem väsentligt.

– Sara Sterner, vd, PåHoj.

Läs mer om tävligen på ibike.greatercphregion.com

Om Greater Copenhagen-regionen

Greater Copenhagen Region är ett platsvarumärke som hanteras av Invest in Skåne och Copenhagen Capacity. Regionen, som sträcker sig över östra Danmark och Skåne och Halland i södra Sverige, kännetecknas av en skandinavisk livsstil, hög livskvalité och frihet för individen. Mångfalden av universitet, inkubatorer och forskningsanläggningar gör Greater Copenhagen-regionen till en attraktiv plats för innovation och internationella etableringar.

Om Copenhagen Capacity

Copenhagen Capacity är en ickevinstdrivande organisation som arbetar investeringsfrämjande och med marknadsföring av Köpenhamn och Danmark. De attraherar internationella företag, professionella talanger och investeringar som att säkra stadigvarande, hållbar tillväxt i Greater Copenhagen-regionen och Danmark.

www.copcap.com

Om Invest in Skåne

Invest in Skåne är Skånes officiella export- och investeringsfrämjande organisation. Bolaget erbjuder kostnadsfri rådgivning och tjänster till utländska företag som överväger Skåne för framtida investeringar och/eller expansion samt hjälper regionala företag att växa internationellt. I uppdraget ingår även att attrahera talanger till regionen för att säkra tillgång till högutbildad arbetskraft och spetskompetens i Skåne och Greater Copenhagen-regionen.

www.investinskane.com

• Fritid

• greater copenhagen region
  • investeringar
  • region halland
  • talangattraktion
  • copenhagencapacity
  • skåne

• Skåne

Invest in Skåne är Skånes officiella export- och investeringsfrämjande organisation. Bolaget erbjuder kostnadsfri rådgivning och tjänster till utländska företag som överväger Skåne för framtida investeringar och/eller expansion samt hjälper regionala företag att växa internationellt. I uppdraget ingår även att attrahera talanger till regionen för att säkra tillgång till högutbildad arbetskraft och spetskompetens i Skåne. Invest in Skåne är en del av Business Region Skåne.

Magdalena Cridford

Marketing Manager Invest in Skåne +46 724 62 55 69