Vilka blir årets uppfinnarstipendiater i Stockholm?

Bra idéer är grunden till framgångsrika företag. Välkommen när Stockholms stads finansborgarråd Sten Nordin delar ut stipendier till årets uppfinnarstipendiater.

Sedan 1983 har Stockholms stad delat ut uppfinnarstipendier till innovatörer som presenterar starka idéer för nya produkter och tjänster, som bedöms ha en kommersiell potential. Syftet är att främja företagandet och bland stipendiaterna finns såväl amatörer som proffs. I år kommer som vanligt en handfull spännande innovatörer att få priser. Välkommen på utdelningen när det avslöjas vilka pristagarna är.

Tid: Tisdag den 11 november klockan 11.00.

Plats: Stockholm Business Region, Drottninggatan 33, 1 trappa.

Anmälan: Senast måndag den 10 november till per.holmlund@sbr.stockholm.se

Bland tidigare års stipendiater finns såväl utrustning för satellitkommunikation och läkemedelsframställning som mammabyxa, skoskyddspåtagning och mobila rutschkanor.

För mer information om uppfinnarstipendiet: http://www.stockholmbusinessregion.se/templates/page____21557.aspx?epslanguage=SV

För anmälan och mer information
Per Holmlund, pressansvarig Stockholm Business Region

Stockholm Business Region har till uppgift att tillsammans med dotterbolagen Stockholm Business Region Development och Stockholm Visitors Board utveckla och marknadsföra Stockholm som etablerings- och besöksort. Stockholm Business Region driver varumärket Stockholm -The Capital of Scandinavia.

• uppfinnarstipendium
  • uppfinnartävling