IoT Open rekryterar Fredrik Åkerström som ny försäljningschef

IoT Open har en offensiv expansionsplan och förstärker nu ledningsgruppen med Fredrik Åkerström.

Fredrik kommer närmast från en roll som Managing Director på ITRS Group Ltd som ansvarig för deras Enterprise försäljning i Europa. Han grundade Op5 AB 2004 som 2018 köptes av ITRS Group och var aktiv i rollen som försäljningschef. Tidigare har han även en historik som Area och Sales Manager på bolag som Marconi Ltd och Fore Systems Inc och Madge Networks Ltd med över 30 års erfarenhet av IT och telekom.

– Fredrik tillträder nu som försäljningschef för IoT Open. Fredrik har en gedigen erfarenhet inom telekom och digital infrastruktur och kommer att bidra stort till IoT Opens utveckling. Rekryteringen av en ny kraft med Fredriks kompetens och erfarenhet är ytterligare ett steg i vår satsning att leverera Sveriges bästa IoT-plattform inom framtidens tjänster, säger Robert Nilsson, styrelseordförande, IoT Open.

– Jag ser fram emot att få vara delaktig i den expansion IoT Open gör. Ett otroligt spännande bolag och en produkt som ligger i framkant när det gäller att ta kontroll av IoT infrastruktur. Det som lockar mig med IoT är att det finns en enorm framtid och vi kommer se en helt ny fas inom IT växa fram. IoT Opens produkt har imponerat på mig och känns som ett naturligt steg efter resan med Op5, säger Fredrik Åkerström.