Det är i städer som många av dagens stora samhällsutmaningar finns. Internet of Things erbjuder möjligheter till smarta lösningar men också utmaningar. I senaste avsnittet av IoT Sveriges podcast pratar vi om IoT i människans tjänst. Foto: Pexels.

Nytt poddavsnitt – IoT i människans tjänst

Nu finns ett nytt avsnitt av IoT Sveriges podcast ute. Avsnitt åtta fokuserar på hur vi människor kan dra verklig nytta av Internet of Things, sakernas internet.

Den största delen av världens befolkning bor i städer och det är i städer som många av dagens stora samhällsutmaningar finns. Just nu pågår en revolutionerande teknikutveckling inom AI, kvantdatorer, automation och robotisering. Internet of Things erbjuder möjligheter till smarta lösningar, men för även med sig utmaningar som vi måste hantera.

Om detta samtalar Magnus Fransson, internationaliseringsansvarig på IoT Sverige, med Robert Lann på techföretaget Sensative.

Lyssna på avsnittet här:

IoT Sveriges podcast

Här kan du läsa mer om IoT Sveriges podcast och lyssna på alla avsnitt.

Nu tar poddredaktionen sommarlov. Nästa avsnitt kommer i augusti.

Trevlig sommar!