Henrik Lidroth tar över som VD för iProspect!

iProspect Sverige har fått en ny VD i Henrik Lidroth som tar över rodret med start 9 april. Henrik har arbetat som COO på iProspect sedan 2007 och har en bakgrund som innefattar drygt 12 års erfarenhet av digital responsmarknadsföring från bl.a TradeDoubler.

Nuvarande VD Patrik Gamryd kommer att ta över som ställföreträdande koncernchef för Aegis Media med start 9 april.

Henrik Lidroth, ny VD på iProspect: ”iProspect som bolag har fantastiskt starka team, många spännande kunder och erbjuder eftertraktade tjänster på en växande marknad. Med det utgångsläget och den potentialen kommer det att bli både kul och utmanande att ta över VD-rollen på iProspect.  Patrik har gjort ett fantastiskt jobb under sin tid som VD och det är självklart vemodigt att han lämnar iProspect, men vi är samtidigt väldigt glada att han, nu när han väljer att gå vidare, gör det inom samma koncern.”

Patrik Gamryd säger ”Att få ta steget upp till koncernnivå är en kluven känsla. Jag har levt med iProspect dag och natt i snart 6 år och är enormt stolt över vad vi har åstadkommit tillsammans. Samtidigt är jag självklart smickrad över möjligheten jag fått, och känslan jag har är att Henrik och teamet har en bra och tydlig plan för hur företaget ska röra sig framåt mot nästa nivå och utvecklas ytterligare.”

Henrik Lidroth, VD iProspect Sverige

henrik.lidroth@iprospect.se

Patrik Gamryd, acting CEO iProspect Sverige

iProspect är en fullservicebyrå för digital responsmarknadsföring, vilket inkluderar tjänster inom Sökmotoroptimering (SEO), Sponsrade länkar (SEM/PPC), Affiliatemarknadsföring, Mobil annonsering, Facebook-annonsering, Konverteringsoptimering, Webbanalys och utbildningar inom nämnda områden.

Med en personalstyrka på över 1400 personer och 50 kontor på 38 marknader världen över är iProspect ett av de världsledande företagen inom digital responsmarknadsföring. Detta ger oss en unik position på marknaden som vi strävar efter att både leda och utveckla - precis som vårt valspråk "Digital Performance on a Global scale" säger så är vårt erbjudande globalt på riktigt.