iProspect förnyar samarbete med Trygg-Hansa

Trygg-Hansa förlänger det redan pågående samarbetet med iProspect. Målsättningen är att öka trafiken och i förlängningen också försäljningen på trygghansa.se. Detta gör man dels genom sökmotoroptimering där man optimerar själva webbplatsen så att den hamnar högt i den organiska träfflistan på relevanta sökningar, dels i kampanjform där man driver trafik till webbplatsen via sponsrade länkar.

Samarbetet kommer att löpa under 2008 samt delar av 2009. Förutom arbetet med själva webbplatsen och sponsrade länkar kommer man också att jobba med iProspects egna produkt SEO PR, där man optimerar Trygg Hansas pressreleaser för ökad närvaro i sökmotorerna.

"Ett jättespännande uppdrag för oss då det innefattar långsiktighet, tydliga resultatmål och en genomtänkt strategi för en väldigt kompetent kund. Den optimala strategin är alltid en noga avvägd kombination av både sökmotoroptimering och sponsrade länkar. Allt i ett välkomponerat samspel anpassat unikt per företag utifrån dess bransch och förutsättningar" säger Patrik Gamryd, VD på iProspect Sverige.

Carina Persson, Internetsamordnare på Trygg-Hansa, menar att man tar det redan välfungerande samarbetet med iProspect till en ny nivå med detta helhetsgrepp. "Sök är något som bör ingå som en kontinuerlig del av marknadsplanen där det alltid finns nya utvecklingsmöjligheter. Eftersom branschen är så dynamisk är det viktigt att man ständigt utvecklar sin söksatsning" menar Carina Persson.

Trygg-Hansa är ett av Sveriges största sakförsäkringsbolag med en årspremievolym på över nio miljarder kronor och cirka 2 000 medarbetare. Verksamheten bedrivs från ett 30-tal orter runt om i Sverige. Trygg-Hansa är ett helägt dotterbolag till danska Codan och ingår i den internationella försäkringskoncernen RSA. Trygg-Hansa erbjuder försäkringar för både företag och privatpersoner och är marknadsledande inom barnförsäkringar.

För mer information:

Patrik Gamryd, VD iProspect AB
08-555 404 08, patrik.gamryd@iprospect.se

Med en personalstyrka på ca 280 anställda och med kontor i både USA, Asien och Europa är iProspect ett av de världsledande företagen inom sökmarknadsföring.  Vår geografiska utbredning i kombination med vår långa erfarenhet och kunskap inom sökmarknadsföring ger oss en unik position på marknaden som vi strävar efter att både leda och utveckla.