iProspect rekryterar Emelie Ockenström Norberg och Karl Nielsen!

iProspect har under oktober rekryterat två nya konsulter till företaget. Emelie Ockenström Norberg och Karl Nielsen heter de nya medarbetarna som kommer att jobba på SEM-avdelningen.

Emelie har i grunden en lärarexamen och arbetade några år inom yrket innan hon beslutade sig för att börja studera igen. Emelie valde Medieinstitutets onlinemarknadsföringsutbildning eftersom  hon länge haft ett stort intresse för internet och marknadsföring. Sedan dess har Emelie drivit eget inom digital marknadsföring och arbetat på Kringelstan Webbyrå med SEO & SEM innan hon slutligen landade hos iProspect.

Emelie: Det känns härligt inspirerande att jag fått möjlighet att arbeta på ett ledande företag inom digital marknadsföring med så kunniga och professionella medarbetare. Jag hoppas kunna bidra med mina kunskaper och samtidigt få möjlighet att utvecklas och lära mig mer om digital marknadsföring och framförallt PPC.

Karl Nielsen har i grunden en ekonomiexamen från Uppsala Universitet. Eftersom marknadsföring var det ämne som lockade mest valde han efter examen att fördjupa sig inom marknadsföring och media på Handelshögskolan i Stockholm. Efter tidigare anställningar på företag som Google och Carat har han nu kommit till oss på iProspect.

Karl: Det ska bli superkul att komma till ett företag som arbetar i en så expansiv och spännande bransch som iProspect verkar inom. Med min utbildning och mina tidigare erfarenheter som grund hoppas jag kunna tillföra mycket till företaget. Samtidigt ser jag tillfället som en unik möjlighet att fördjupa och utveckla mina kunskaper inom digital marknadsföring. Jag ser verkligen fram emot att jobba både med mina nya medarbetare och alla nya kunder.

Patrik Gamryd, VD på iProspect: - Det känns toppen med två så erfarna medarbetare som Emelie och Karl i vårat gäng! Deras profiler och bakgrunder känns helt rätt och Karl öppnar för en ny kanal eftersom han tar med sin TV kompetens till oss.  De kommer båda att gå rakt in ett par nya spännande kunduppdrag.

Sökmotormarknadsföring är ett av de mest expansiva områdena inom digital marknadsföring och därför fortsätter vi att satsa på att utveckla Sveriges bästa tjänster inom bl. a organisk sökmotoroptimering och sponsrade länkar.

iProspect är en fullservicebyrå för digital responsmarknadsföring, vilket inkluderar tjänster inom Sökmotoroptimering (SEO), Sponsrade länkar (SEM/PPC), Affiliatemarknadsföring, Mobil annonsering, Facebook-annonsering, Konverteringsoptimering, Webbanalys och utbildningar inom nämnda områden.

Med en personalstyrka på över 1400 personer och 50 kontor på 38 marknader världen över är iProspect ett av de världsledande företagen inom digital responsmarknadsföring. Detta ger oss en unik position på marknaden som vi strävar efter att både leda och utveckla - precis som vårt valspråk "Digital Performance on a Global scale" säger så är vårt erbjudande globalt på riktigt.