iProspect rekryterar ny SEM-konsult!

iProspect har under april rekryterat ännu en konsult till företaget. Viktor Lundberg heter nytillskottet som kommer att arbeta på SEM-avdelningen.

Viktor har de senaste åren drivit eget företag som konsult och föreläsare inom digital marknadsföring, och arbetade dessförinnan på en sökbyrå i Köpenhamn. Utöver sin roll på iProspect är Viktor delägare i flera e-handelsprojekt i Skandinavien och Storbritannien. Innan det bar av till Stockholm bodde Viktor i en röd liten stuga mitt ute i den småländska granskogen.

Viktor: -Jag sökte mig till iProspect eftersom jag anser att man där har marknadens starkaste erbjudande. Det känns väldigt inspirerande att få bära det erbjudandet vidare, och att få bli en del av den kunskapsintensiva och stimulerande miljö som iProspect är. Jag hoppas kunna addera ett nytt perspektiv med min erfarenhet och min kompetens, och ser fram emot att bidra till våra kunders fortsatta utveckling och framgång!

Patrik Gamryd, VD på iProspect: -Vi jublade när Viktor valde att bli en av oss! Hans profil och bakgrund är helt rätt och han kommer gå rakt in ett par riktigt spännande nya kunduppdrag.

Sökmotormarknadsföring är ett av de mest expansiva områdena inom digital marknadsföring och därför fortsätter vi att satsa på att utveckla Sveriges bästa tjänster inom bl. a organisk sökmotoroptimering och sponsrade länkar.

iProspect har drygt 850 medarbetare på kontor i både Europa, USA, Asien och Sydamerika och klassas som ett av de världsledande företagen inom sökmarknadsföring. iProspects målsättning är att stärka kundens varumärke samt öka besöksfrekvens och resultat som genereras via sökmotorerna. Detta sker dels genom organisk sökmotoroptimering som förbättrar placeringarna i sökmotorernas resultatlistor, dels genom köpta placeringar i form av sponsrade länkar.

iProspect arbetar sedan tidigare med kunder som SAS, Svensk Fastighetsförmedling, Renault, Trygg-Hansa, Synoptik, Försvarsmakten och Svenska Spel.