iProspect rekryterar två nya konsulter!

iProspect har rekryterat två nya konsulter till företaget.
Båda har just avslutat sin onlinemarknadsföringsutbildning på Medieinstitutet och har under de tre senaste månaderna utfört sin praktikperiod på PPC- respektive SEO-avdelningarna på iProspect. Nu går alltså Fredric Grapensparr och Marcus Petersson över till att bli anställda konsulter på företaget.

Marcus karriär började med en period som lärling till hovslagare innan han sadlade om för att plugga traditionell marknadsföring och onlinemarknadsföring.
Fredric har en bakgrund inom försäljning och ett stort intresse för webbutveckling och marknadsföring i nya kanaler.

Marcus: - Jag känner att iProspect står för sunda värderingar som står sig över tid och har en fantastisk arbetsmiljö, både kunskapsmässigt och på ett personligt plan; i iProspect har jag hittat hem! Jag har lärt mig otroligt mycket under den här tiden och nu ser jag fram emot att få visa vad jag går för och att fortsätta utvecklas tillsammans med iProspect och mitt team.

redric: -Jag kände redan innan jag påbörjade min utbildning vid Medieinstitutet att iProspects kärnvärden och arbetsmetoder tilltalade mig. Jag har lärt mig oerhört mycket av teamet under denna intensiva period och tycker att det ska bli toppen att få fortsätta växa tillsammans och visa att jag är värd den här möjligheten.

Patrik Gamryd, VD på iProspect: - Att erbjuda praktikplats är bra ur flera aspekter; dels stöttar vi utvecklingen av nya kompetenser, dels är ett ypperligt tillfälle att själva hitta guldkornen som vi gjort i Fredric och Marcus.  De har båda jobbat hårt och brinner för det de gör så det känns helt naturligt att inkorporera dem i gänget”.

Sökmotormarknadsföring är ett av de mest expansiva områdena inom digital marknadsföring och därför fortsätter vi att satsa på att utveckla Sveriges bästa tjänster inom bl. a organisk sökmotoroptimering och sponsrade länkar.

Patrik Gamryd, VD iProspect Sverige    070-911 97 01

iProspect har drygt 850 medarbetare på kontor i både Europa, USA, Asien och Sydamerika och klassas som ett av de världsledande företagen inom sökmarknadsföring. iProspects målsättning är att stärka kundens varumärke samt öka besöksfrekvens och resultat som genereras via sökmotorerna. Detta sker dels genom organisk sökmotoroptimering som förbättrar placeringarna i sökmotorernas resultatlistor, dels genom köpta placeringar i form av sponsrade länkar.

iProspect arbetar sedan tidigare med kunder som SAS, Svensk Fastighetsförmedling, Renault, Trygg-Hansa, Synoptik, Försvarsmakten och Svenska Spel.